י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מדיניות תבוסנית

איראן הרוויחה מיליארדים בגלל חולשת ביידן

אכיפת הסנקציות הרופפות של הנשיא ג'ו ביידן במהלך שנתו הראשונה בתפקיד אפשרה ל-23 מיליארד דולר לזרום לקופתה של איראן, אפילו כשהמדינה חימשה את הטליבאן, תקפה את כוחות ארה"ב במזרח התיכון ומימנה מזימות טרור על פני חמש יבשות, כך על פי מחלקת המדינה

איראן הרוויחה מיליארדים בגלל חולשת ביידן
מל"ט של איראן יכול לשאת ציוד מעקב וגם אמצעי לחימה מדויקים צילום: Iran international

על פי דו"ח של מחלקת המדינה, אכיפה רופפת של הסנקציות על ידי הנשיא ג'ו ביידן במהלך שנתו הראשונה בתפקיד אפשרה ל-23 מיליארד דולר לזרום לקופתה של איראן, אפילו כשהמדינה שמאיימת להשמיד את ישראל חימשה את הטליבאן, תקפה את כוחות ארה"ב במזרח התיכון ומימנה מזימות טרור. על פני חמש יבשות, כך דווח באתר 'פרי ביקון'.

הסחר הבלתי חוקי של איראן בנפט עם סין זינק מ-6.6 מיליארד דולר בלבד ב-2020 ליותר מ-23 מיליארד דולר ב-2021, כאשר ביידן נכנס לתפקידו והפסיק לאכוף סנקציות על סחר הנפט של איראן עם סין. ההחלטה להפסיק את הסנקציות באה כחלק ממאמצי הממשל להחיות את הסכם הגרעין מ-2015, שלא הצליח.

הדו"ח גם הראה שעם יותר מזומנים בהישג יד, איראן תמכה במזימות טרור ברחבי אפריקה, אסיה, אירופה, צפון אמריקה ודרום אמריקה. משמרות המהפכה האסלאמיות של איראן סיפקו תמיכה לשמונה קבוצות שארה"ב קבעה כי הן ארגוני טרור ב-2021, ואיראן גם סיפקה נשק ותמיכה לטליבאן ב-2021, באותה שנה שבה ממשל ביידן פיקח על נסיגה שבוצעה בצורה גרועה מאפגניסטן והביא לחזרת הטליבאן לשלטון.

פקידים אמריקאים לשעבר ומומחים אזוריים אומרים שהממצאים מראים שהדיפלומטיה של ממשל ביידן עם איראן סייעה לתדלק את תמיכתה בטרור. דו"ח משרד החוץ ציין גם כי "קבוצות הנתמכות על ידי איראן ממשיכות לעסוק בפעילות מסוכנת ומערערות את היציבות ברחבי המזרח התיכון, כאשר איראן משתמשת בכוח משמרות המהפכה האסלאמיות ושלוחיה ושותפיה כדי לקדם את האינטרסים שלה. מחוץ לאיראן".

נשק וכסף איראניים זרמו למעשה לכל ארגון טרור אנטי-ישראלי גדול, כולל חיזבאללה בלבנון, חמאס ברצועת עזה והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. הדו"ח מדגיש כיצד הפינוי הקטסטרופלי של ממשל ביידן מאפגניסטן אפשר למדינה להפוך למקלט בטוח לקבוצות טרור, כולל דאעש, שביצע 334 פיגועים באפגניסטן ב-2021, לעומת 60 בלבד ב-2020 לפני הנסיגה.

נשיא ארה''ב איראן סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד