כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חרג מנהלי האבטחה

הסיפור מאחורי התמונה של סמוטריץ' והשגריר

תמונה סתמית של השר סמוטריץ' בפגישה עם שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג עוררה סערה מאחורי הקלעים מאחר והשר פרסם אותה ללא תיאום עם השגרירות וחרג מנהלי האבטחה 

הסיפור מאחורי התמונה של סמוטריץ' והשגריר
השר סמוטריץ' בפגישה עם מייק הרצוג צילום: מתוך טוויטר

בימים האחרונים לעגו כמה מגישים בכלי התקשורת לאנגלית הרצוצה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שתועד מגמגם בצורה מביכה בעת נאומו בפני ארגון הבונדס בוושינגטון - ארה"ב. בנוסף לעגו לכך שאיש מהממשל האמריקני לא הסכים לפגוש אותו בגלל קיצוניותו.

בשעות האחרונות מדווחת כתבת 'חדשות 13' בארה"ב, נריה קראוס על "מבוכה בשגרירות". לפי הדיווח, השר סמוטריץ' נפגש עם שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג ורצה להוציא תמונה בזריזות. כזאת שתיתן ארומה מדינית לביקור, כשגורמים אמריקאים לא נפגשים איתו. אלא שיש נהלי אבטחה ברורים באחת השגרירויות הכי רגישות של ישראל בעולם.

למרות הנהלים, סמוטריץ' לא חיכה. הוא לא עבר דרך הגורמים הרלוונטיים ולא קיבל את אישורי האבטחה הנדרשים - ופרסם את התמונה במהירות לפני המהדורות.

בשגרירות גילו את זה מהתקשורת והרשתות אחרי שזה כבר היה בכל מקום. עלתה השאלה האם העדיף את התדמית שלו על פני ביטחון השגרירות. 

התמונה המדוברת. (מתוך הטוויטר של השר)

סמוטריץ' פרגן מעל התמונה וכתב: "סיימתי לפני מספר דקות פגישה חשובה עם שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג. מייק פועל כאן בוושינגטון יום יום, שעה שעה, למען מדינת ישראל. הקשר של ישראל וארה"ב הוא קשר חזק ועמוק שבנוי על ערכים ואינטרסים משותפים. מייק, בשם אזרחי ישראל, תודה על שליחותך".

מייק הרצוג שגרירות ישראל שגריר ישראל בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד