כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מכונות אריזה פשוטות שיחוללו שינוי משמעותי במערך הייצור

ייעול מתמיד של מערך הייצור והאריזה הוא קריטי עבור כל בית עסק המעוניין להישאר תחרותי, להצליח להגדיל היקפי ייצור ולצמצם בעלויות הייצור עבור כל יחידת מוצר. בעידן בו אנו חיים כיום שם המשחק הוא מיכון ואוטומציה, וחשוב להבין כי לא בהכרח מדובר במכונות ענק יקרות במיוחד שמחליפות בבת אחת עובדים רבים. גם כמה מכונות פשוטות וקטנות יחסית יכולות לחולל שינוי עצום ביעילות של מערך האריזה והייצור. חשוב וכדאי להכיר -

מכונות אריזה פשוטות שיחוללו שינוי משמעותי במערך הייצור
מכונות אריזה צילום: freepik

אילו סוגי מכונות אריזה פשוטות וזולות יחסית יכולות לחולל שינוי משמעותי במערך האריזה והייצור שלנו, ולאפשר להגדיל את ההספק וכך גם את הרווחיות של בית העסק היצרני? להלן מספר דוגמאות למכונות פשוטות יחסית, שיכולות לחולל שינוי משמעותי כמעט בין לילה –

מכונות הדבקה – הדבקת תוויות ומדבקות על מכלים ואריזות של מוצרים היא עניין שבשגרה עבור כל בית עסק יצרני. אם נחשוב על כך לעומק, נבין כי כל מוצר באשר הוא כולל לפחות תווית/מדבקה אחת, המפרטת למשל נתוני חובה כמו תאריך ייצור ותפוגה, מידע על רכיבים וכיוצ"ב. מכונת הדבקה המאפשרת להדביק תוויות ומדבקות בצורה אחידה על גבי מכלים, בקבוקים, צנצנות וכיוצ"ב יכולה לייעל משמעותית את החולייה הזו שבשרשרת הייצור והאריזה. במיוחד כאשר מדובר בהיקפי ייצור גדולים, נרצה לבחון את האפשרויות למכונות הדבקה אוטומטיות או חצי אוטומטיות בעלות הספק גבוה, אשר יבטיחו כי על גבי כל מכל תודבק המדבקה הנכונה, בדיוק במקום הנכון ובצורה הנכונה.

מלחם שקיות – ישנן דרכים רבות ושונות לארוז מוצרים וחומרים שונים, אחת מהן היא באמצעות הלחמה של השקית בה נארז המוצר. הלחמה מבטיחה כי השקית תהיה אטומה לחלוטין, גם לכניסה/יציאה של אוויר, מה שיבטיח שמירה אופטימאלית על המוצר. ניתן למצוא מלחם שקיות שולחני (קטן יחסית) או רצפתי (המתופעל באמצעות דוושה ייעודית לרגל), ואף מלחם שקיות אוטומטי הפועל באמצעות סרט נע, על גביו מוסעים המוצרים במהירות יחסית.

מכונת ואקום למזון – אחת מטכניקות האריזה הטובות והנפוצות ביותר כיום עבור מוצרי מזון היא אריזה בוואקום - האריזה נאטמת וכל האוויר שבה נשאב החוצה, כך שהמוצר נשאר סגור הרמטית במצב של ואקום. מצב זה מעולה לאחסון של מוצרי מזון, שכן ללא אוויר וחמצן לא מתרחשים תהליכי החמצון, הגורמים למזון להירקב מהר יחסית. מכונת אריזה בוואקום מאפשרת לארוז את כל מוצרי המזון היוצאים מהמפעל בצורה זו, וכך להעניק להם את אורך חיי המדף האופטימאלי עבור סוג זה של מוצר. מכונת ואקום אוטומטית מאפשרת גם לארוז כמויות גדולות של מוצרים (ובמהירות אריזה גבוהה ויציבה), וכך ניתן להעביר פסי ייצור שלמים לאריזה בוואקום, על שלל היתרונות המשתמעים מכך.

אלו הן רק כמה דוגמאות למכונות אריזה פשוטות יחסית, אשר יכולות לשדרג משמעותית ובאופן מיידי את מערך הייצור והאריזה כולו. בהחלט שווה השקעה ובחינה מקרוב.

אריזה מפעל אריזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד