כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תוספת של 10 מיליון שקלים

תקציב המיזם לביטחון תזונתי ייכנס התקציב?

שר הרווחה הרב יעקב מרגי בישר באירוע של 'כולל חב"ד' ומשרד הרווחה, כי מתבשלים מגעים להכנסת תקציב המיזם לביטחון תזונתי בבסיס התקציב. עוד בישר מרגי: "הוספנו לכל משפחה הזכאית במיזם 300 שקלים לכבוד החג. בכך יקבלו בחודש הקרוב 800 ש"ח, סך התוספת - 10 מיליון שקלים"

תקציב המיזם לביטחון תזונתי ייכנס התקציב?
אירוע של 'כולל חב"ד' ומשרד הרווחה צילום: מענדי קורנט

בשורות משמעותית הוכרזו בכנס השנתי של המיזם הלאומי לביטחון תזונתי שנערך בירושלים, בהשתתפות מנהלי אגפי ומחלקות הרווחה מכל רחבי הארץ, לצד רכזי ורכזות המיזם. המיזם הלאומי, הינו פרויקט משותף של 'כולל חב"ד' ומשרד הרווחה, ובמסגרתו זוכים רבבות משפחות ישראליות, מכל גווני הקשת, לסיוע כלכלי ומציל חיים, באמצעות מגוון אפיקים.

אורח הכבוד במעמד היה נשיא המדינה יצחק הרצוג. כמי שהיה שותף מלא להקמת המיזם יחד עם 'כולל חב"ד', והיה מעורב בו עמוקות, כשר הרווחה, מכיר הרצוג את כל פרטי המיזם. הוא שיבח את ראשי 'כולל חב"ד' הרב שלום דוכמן והרב מנדי בלוי, על המסירות והאכפתיות, ובירך את הרכזים, המתמסרים במעגל השנה למיזם מציל החיים. נשיא המדינה ביקש לברך באופן אישי את שר הרווחה הרב יעקב מרגי, על "החלטתו להעצים ולהוסיף עוד תקציבים למיזם החשוב הזה".

שר הרווחה הרב מרגי הכריז על שתי בשורות משמעותיות מאוד לביסוס המיזם. "אפעל להכניס את תקציב המיזם לביטחון תזונתי לבסיס התקציב", אמר השר, והוסיף כי "הוספנו לכל משפחה הזכאית במיזם 300 שקלים לכבוד החג. בכך יקבלו בחודש הקרוב 800 שקלים. סך התוספת - 10 מיליון שקלים".

השר הרבה לשבח את המיזם הייחודי. "המיזם לא מתמקד בחלוקת מזון בלבד", אמר, "הוא מזהה חולשות אחרות של המשפחה ומנסה להוציא אותם אל מעבר לקו העוני - במיצוי זכויות, ליווי וחיבור עם שירותי הרווחה השונים. מיזם זה הוא אחד המיזמים שהשלטון המקומי באמצעות מחלקות הרווחה מנהלת אותו ביד רמה".

בהמשך נשא דברים מנהל ה'כולל' הרב שלום דוכמן. בנאומו, פירט על דוכמן את התשתית עליה צמחה וצומחת פעילות החסד הבלתי פוסקת - אדמו"רי חב"ד שיזמו ופיתחו את מפעל הצדקה הגדול ביותר בעולם היהודי. הרב דוכמן סיפר על היחס המיוחד שמעניק ה'כולל' בשנים האחרונות ועל התגובות האדירות שהוא מקבל.

במהלך האירוע נערכו פאנלים מקצועיים ונישאו דברים נוספים על ידי דמויות בולטות בעולם הרווחה ופרויקט המיזם הלאומי לביטחון תזונתי. "הנציגים מכל המגזרים בישראל שהיו כאן - סיפרו את סיפורו של המיזם", סיכם הרב בלוי, "בימים של קיטוב לא פשוט, מדהים לראות שמעגלים חסד בלתי פוסקים מצליחים לאחד בין כולנו".

חב"ד יעקב מרגי יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד