כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ח"כ הרב יוסף טייב בסיורו במתחם קבר רבי מאיר בעל הנס: "נדרש תקצוב ממשלתי"

חבר הכנסת הרב יוסף טייב יו"ר ועדת החינוך התעדכן על ההיערכות לקראת ההילולא הגדולה בי"ד אייר, על האתגרים לשיפור תשתיות החניה ודרכי ההגעה, וציין כי נדרשת תמיכה ממשלתית • כן התעדכן בדבר שיפוץ והתחדשות אתר הקבר

ח"כ הרב יוסף טייב בסיורו במתחם קבר רבי מאיר בעל הנס: "נדרש תקצוב ממשלתי"
סיור ח"כ יוסף טייב במתחם הקבר של רבי מאיר בעל הנס צילום: באדיבות המצלם

ח"כ הרב יוסף טייב יו"ר ועדת החינוך הגיע בשבוע החולף לסיור מיוחד במתחם קברו של התנא רבי מאיר בעל הנס בטבריה, ועמד מקרוב אחר ההכנות לקראת ההילולא הגדולה שתתקיים בי"ד אייר.

כידוע, זה קרוב למאה שנה שקיימת ביום ההילולא מסורת שבבית כנסת שהקים רבי חיים אבולעפיה נערכות תפילות ואמירת תהילים, ומתקיימת תהלוכה רגלית של תושבי טבריה לקברו של רבי מאיר בעל הנס, לצד הדלקה ע"י רבנים חשובים המדליקים את נר ההילולא.

במהלך סיורו במתחם הציגו בפני ח"כ הרב טייב הנהלת הקבר רבי מאיר בעל הנס, את ההיערכות הרבה לקראת ההילולא בי"ד אייר, אז עולים מידי שנה רבבות לפקוד את ציון קברו שבטבריה, כאשר במשך כל ימות השנה מבקרים בציון על פי ההערכות כ1.3 מיליון איש.

כמו כן נערכים לאורך כל ימות השנה באתר מגוון פעילויות ובהם בריתות, חאלקה, בר מצוות ושאר סעודות מצווה.

הוא סייר במתחם וראה את סיומו של שלב א' במסגרת פרויקט ההתחדשות של אתר הציון, והתעדכן על ביצוע שלב ב' המצוי בעיצומו.

בסיורו הציגה הנהלת הקבר בפני הח"כ את מצוקת החניה באזור במיוחד ביום ההילולא, ונדונו הדרכים לפתור את המצוקה, כמו גם חשיבות התמיכה הממשלתית לאתר החשוב.

הם ציינו כי בימים האחרונים שיגר בועז יוסף ראש הוועדה הממונה וראש העיר טבריה בפועל מכתב לראש הממשלה נתניהו, לשרי הממשלה וליו"ר ש"ס הרב אריה דרעי, בו התריע כי ללא תמיכה ממשלתית – לא תוכל להתקיים ההילולא בבטיחות והסדר הנדרשים.

ח"כ הרב יוסף טייב אמר למנהלי אתר הקבר כי אין ספק כי נדרשת תמיכה ממשלתית מספקת "כל נושא החניות ושאר האתגרים של האתר לקיבולת רבבות המתפללים בהילולא דורשת השתתפות ממשלתית" אמר.

בתוך כך, בימים אלו עובר מתחם הקבר שיפוץ נרחב המלווה ע"י האדריכל המוכר ר' אהרן אסטרייכר שהיה שותף לבניית מוסדות רבים ברחבי הארץ והעולם ובהם פיתוח וחידוש פנים של רחבת הכותל המערבי והאתרים הסמוכים, קבר הרמב"ם, קבר רבי עקיבא, קבר רחל, קבר דוד המלך ואתרי מורשת נוספים.

במסגרת השיפוץ שהחל בשנים האחרונות ונמצא בימים אלו בעיצומו, הותקנה מערכת תשתיות מיזוג, חשמל ובטיחות מתקדמות, הותקנו ארון קודש וספריות מרהיבות, חופו הקירות הפנימיים והריצוף בכל הבניין לצד שיפוץ חדר ההנצחות, התקנת מחיצות מפוארות, נברשות מפוארים ועוד.  כמו כן יוקם במקום מרכז מורשת גדול על התנא רבי מאיר בעל הנס.

רבי מאיר בעל הנס יוסף טייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד