י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הודות להסכמי אברהם

הסכם שותפות אסטרטגי יוצא דופן וראשון מסוגו נחתם במרוקו

לשכת המהנדסים בישראל חתמה על הסכם לשיתוף פעולה ראשון ומיוחד מסוגו עם ארגון המהנדסים במרוקו. מטרת ההסכם לקדם, לפתח ולשתף מידע בתחום ההנדסה המדע והטכנולוגיה בין מרוקו וישראל, על רקע משבר המים המחריף בממלכה

הסכם שותפות אסטרטגי יוצא דופן וראשון מסוגו נחתם במרוקו
שוק במרוקו צילום: pixabay

בסוף השבוע (חמישי), ובמקביל לחגיגות המאה לייסודה של לשכת המהנדסים בישראל, נחתם הסכם שותפות אסטרטגי יוצא דופן וראשון מסוגו לשיתוף פעולה בין ארגון המהנדסים במרוקו ללשכת המהנדסים, האדריכלים והאקדמאים במקצועות הטכנולוגיים בישראל, וזאת במטרה לקדם ולפתח את שיתופי הפעולה בתחומי ההנדסה, המדע והטכנולוגיה בין מרוקו וישראל. ההסכם התאפשר כחלק מהסכמי אברהם שנחתמו בספטמבר 2020 ונרמול היחסים לאחר מכן עם מרוקו בדצמבר 2020

השתתפו בטקס מרגש והיסטורי, שנערך באופן מקוון במספר מוקדים בישראל ובמרוקו: פרופ' אינג' חמיד קאליפי נשיא ארגון המהנדסים של מרוקו, ד"ר חמאל אוסאמה; מנהל שיתופי הפעולה של ארגון המהנדסים במרוקו; גיא שעשע, יו"ר לשכת המהנדסים בישראל; פרופ' אהוד מניפז, יו"ר חבר הנאמנים של לשכת המהנדסים; גיל שביט, מנכ"ל ארגוני המהנדסים; אושרית יפרח מנהלת השיווק ושיתופי הפעולה המסחריים והגלובליים בלשכה. 

ההסכם הנחתם מהווה סנונית ראשונה של שיתוף הפעולה הפוטנציאלי בין שני הארגונים ועיקריו: שיתוף בידע טכנולוגי הנדסי, פעילויות משותפות הכוללות משלחות הדדיות ובניית תוכניות משותפות לאקדמיה ותעשייה. 

במהלך טקס החתימה אמר פרופ' אינג' חמיד קאליפי נשיא ארגון המהנדסים של מרוקו: ״ארגון המהנדסים של מרוקו מברך על היזמה לקידום שיתופי פעולה ומעריך מאד את הפעילויות המתוכננות בעקבות חתימת ההסכם״.

גיא שעשע, יו"ר לשכת המהנדסים בישראל, אמר כי ״לשכת המהנדסים חוגגת מאה שנה ולאורך השנים מטרתה הייתה ועדיין לקדם ולפתח את תחומי ההנדסה בישראל יחד עם פיתוח ההון האנושי, חתימת הסכם היסטורי זה הוא מעמד מרגש ומכבד וכולי תקווה כי שתוף הפעולה יניב פירות ושני הצדדים יוכלו לשתף ידע הנדסי-טכנולוגי״.

פרופ' אהוד מניפז, יו"ר חבר הנאמנים של לשכת המהנדסים, ציין כי הנסיון של מדינת ישראל כמדינת סטארט אפ מצביע על התרומה המשמעותית של תחומי ההנדסה והטכנולוגיה על הפיתוח החברתי והכלכלי של מדינת ישראל. לשכת המהנדסים בישראל מעוניינת לסייע למרוקו בקידום גורמי התשתית לפיתוח חברתי-כלכלית על ידי מינוף יכולות הנדסה וטכנולוגיה. 

עוד כחלק מהסכם אסטרטגי מציינת אושרית יפרח מנהלת השיווק ושיתופי הפעולה המסחריים והגלובליים בלשכה, מספר פעילויות מיידיות במסגרת שיתוף הפעולה; ראשית, לבקשת מלך מרוקו, דרך ארגון המהנדסים במרוקו, לשכת המהנדסים בישראל נענתה בחיוב ונרתמה לסייע באתגר משאבי המים במדינה וניהולם. שנית, סוכם כי ישתתפו סטודנטים מאוניברסיטאות ומהנדסים צעירים בהאקתון הלאומי מיסודה של קרן עירא המתקיים מידי שנה בערב פסח. שלישית, הוצע שילוב של לשכת המהנדסים של מרוקו ביוזמות בינלאומיות בתחום החדשנות והאוריינות האקדמית.

 

הסכמי אברהם מהנדסים הסכם אסטרטגיה מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד