י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הגנרל מזהיר

תוך מספר חודשים: דאעש עשוי לפתוח בהתקפות באירופה

דאעש עלול לפגוע באינטרסים מערביים באירופה ובאסיה מאפגניסטן בתוך שישה חודשים בשעה שהם מתחזקים מאוד תחת שלטון הטליבאן, כך מזהיר גנרל בצבא ארה"ב. הגנרל מייקל קורילה אמר כי "המטרה הסופית" היא "להכות את ארה"ב"

תוך מספר חודשים: דאעש עשוי לפתוח בהתקפות באירופה
נשבעים אמונים לדאעש צילום: רשתות חברתיות ערביות

חטיבה של המדינה האסלאמית שבסיסה באפגניסטן תוכל לפגוע באזרחי ארה"ב באירופה ובאסיה בתוך שישה חודשים, כך אמר גנרל אמריקאי בכיר לוועדת הסנאט. גנרל מייקל קורילה, ראש פיקוד מרכז ארה"ב, הזביר בקונגרס כי "לפחות מאות אלפי אזרחים ארה"ב עלולים להיות חשופים למתקפה של דאעש, אשר שם למטרה לפגוע בארה"ב".

ארגון המדינה האסלאמית בחוראסאן באפגניסטן, הוא שלוחה של דאעש שבסיסו באפגניסטן ואויב מושבע של הטליבאן ושל ארצות הברית כאחד. הארגון נטל אחריות לפיגוע בשדה התעופה בקאבול במהלך הנסיגה האמריקנית באוגוסט 2021, שבו נהרגו 170 אזרחים אפגנים ו-13 חיילים אמריקאים. הארגון המשיך לבצע התקפות לאורך שנת 2022, כולל על מסגדים ובתי ספר.

דבריו של קורילה נאמרו במהלך דיון בוועדת השירותים המזוינים של הסנאט שדנה בבקשה לתקציב עבור שנת 2024. לאחר מכן הוא נשאל לגבי הסבירות למתקפה על אדמת ארה"ב. "יהיה להם קשה יותר לעשות את זה נגד המולדת האמריקאית", אמר.

"אם אתה מעריך שישה חודשים באירופה או אסיה, מה אתה מעריך יהיה ציר הזמן נגד המולדת?" שאל אותו הסנטור טום קוטון מארקנסו. "אני חושב שקשה לשים על זה ציר זמן" אמר קורילה. "אני חושב שזו סבירות גבוהה יותר בחו"ל מאשר במולדת".

כשנשאל כמה אזרחי ארה"ב (כולל חיילים, תיירים ואנשים העובדים בחו"ל) נמצאים באזורים הפגיעים להתקפה, הוא אמר שיהיו "לפחות מאות אלפים".

דאעש אירופה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד