כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חתר למגע

הפצוע בפיגוע: לוחם מארינס ומאמן ירי; הפגנות מתארגנות ביו"ש

הותרה לפרסום זהותו של הפצוע בחווארה | בעל אזרחות אמריקאית המשמש כמאמן כיתת הכוננות היישובית ובעל ידע בירי לטווחים שונים | מאות מתושבי יו"ש צפויים להפגין הערב בשורת צמתים בעקבות הפיגוע נגד הממשלה שלא מצליחה להחזיר את הביטחון לאזרחי המדינה

הפצוע בפיגוע: לוחם מארינס ומאמן ירי; הפגנות מתארגנות ביו"ש
זירת הפיגוע בחווארה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בפיגוע שאירע היום (ראשון) בצהריים בכפר חווארה נפצע באורח בינוני עד קשה, דוד שטרן, תושב איתמר, בעל אזרחות אמריקאית המשמש מאמן כיתות הכוננות בשומרון.

הפצוע, היה חייל במארינס (חיל הנחתים של ארה"ב) ואיש אומנויות לחימה, איש ביטחון שאימן את כיתת הכוננות היישובית באיתמר ואיש חינוך.

במהלך הפיגוע, הפצוע זיהה את מקור הירי מיד לאחר שהחל, שלף את נשקו האישי וירה בחזרה. זאת למרות שנפצע בעצמו בראשו. בכך הוא הציל את חייו ואת חיי אשתו שנסעה עמו במכונית.

מסירת הפרטים אודות זהותו של הנפגע התעכבה במעט עד שאותרו כלל בני משפחתו החיים בארץ וכן אלו המתגוררים בארה"ב. ילדיו מעודכנים ומלווים ע"י עובדי המועצה האזורית שומרון, המסייעת בעזרת אנשי מקצוע בבית החולים וכן אצל משפחה המארחת את הילדים.

ביה"ח בילינסון עדכן מוקדם יותר הערב כי מצבו של הפצוע מהפיגוע בחווארה מוגדר בינוני עד קשה ולא נשקפת סכנה לחייו. 

בהודעה שפרסם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הוא קרא לשגריר ארה"ב: "קורא לך להגיע לכאן לבית החולים להסתכל לפצוע בעיניים ולתת תשובות, להפסיק את הלחץ כנגד פעילות אפקטיבית של צה"ל להפסקת הטרור".

עוד אמר דגן: "הפצוע, שנורה יחד עם אשתו בכביש הראשי בחווארה שבשומרון תושב השומרון, אזרח מדינת ישראל, אבל הוא וגם אשתו אזרחי ארה"ב." אמר דגן והוסיף, "אני קורא לשגריר ארה"ב להגיע עכשיו לכאן לבית החולים להכנס איתי יחד לחדר להסתכל לו בעיניים ולתת תשובות, לתת הסברים, אני דורש מכאן ממשלת ארה"ב להפסיק את הלחץ ההיסטרי על ממשלת ישראל כנגד פעילות צבאית אפקטיבית של צה"ל, כנגד פעילות מערכת הביטחון, כנגד ההתיישבות היהודית בשומרון שאותה המחבל הנאלח הזה תקף היום."

הציבור נקרא להתפלל לרפואת אלכסנדר דוד דוב בן נעכא רחל.

במקביל, יצאה קריאה בקבוצות התושבים לאחר הפיגוע שאירע היום בחווארה לצאת למחאות נרחבות בשומרון.

מאות מתושבי יהודה ושומרון צפויים להפגין הערב בשורת צמתים בעקבות פיגוע הירי בחווארה. במודעה שהופצה בישובים מטעם מטה המאבק שנפתח, קשרו התושבים בין הפיגוע בחווארה לבין הפסגה המדינית שמתקיימת בימים אלו בשארם-א-שיח, והזכירו כי גם הפיגוע לפני שלושה שבועות בו נרצחו האחים לבית משפחת יניב התבצע בזמן פסגה מדינית בין ישראל לרשות הפלסטינית.

"יהודים להתעורר, דמינו לא הפקר", נכתב במודעה, שקראה לתושבים לצאת ולהפגין בצמתים החל מהשעה 19:00 בערב.

 

פיגוע הכפר חווארה מועצת שומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד