כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אכזריות בלתי נסבלת

משטרת טהרן תקפה מפגינים נכים בכסא גלגלים

כוחות הביטחון האיראנים תקפו והיכו קבוצה של אנשים עם מוגבלויות שישבו בכסאות גלגלים, מחוץ למשרד התכנון והתקציב של איראן בטהרן כדי למחות על מצב חייהם הירוד, ויוקר המחיה הנוראים שיש באיראן

משטרת טהרן תקפה מפגינים נכים בכסא גלגלים
המפגינים הנכים צילום: Iran international

אכזריות המשטר האיראני ידוע לכולם, הפעם כוחות הביטחון תקפו והיכו קבוצה של אנשים עם מוגבלויות שישבו בכסאות גלגלים ביום שבת האחרון מחוץ למשרד התכנון והתקציב של איראן בטהרן כדי למחות על מצב חייהם הירוד ויוקר המחיה הנוראי.

זאת הפעם השלישית בחודש האחרון שבה נכים ומנהלי מרכזי שיקום מוחים על מצוקות ועל אי תשלום פנסיה של הממשלה. על פי הדיווחים, אנשי הביטחון האכזריים קרעו את הכרזות שהחזיקו מפגינים והיכו אותם בזמן שהם קראו קריאות לקבלת סיוע כספי שהיה צריך להיות משולם מוקדם יותר, כך דיווח ערוץ הטלוויזיה Iran international.

זה קרה לאחר שהעמותה העליונה לשיקום נכים, ה'מרכז לחיים חיוביים' וקמפיין למען הנכים פרסמו בשבת קריאה משותפת להפגין מול משרדי הממשלה. מפגשי מחאה דומים נערכו בערים אחרות בשבועות האחרונים. ב-2 במרץ התכנסה קבוצת אנשים עם מוגבלות במשהד מחוץ למחלקת השיקום המקומית כדי למחות על חוסר התייחסות לדרישותיהם.

בתוך מגוון עצום של משברים כלכליים וחברתיים, האנשים עם מוגבלויות הופכים במהירות ללא קול באיראן ונדחקים יותר ויותר לשוליים. בשנת 2021 פרסם משרד העבודה האיראני דו"ח שאומר שמתוך אוכלוסייה של 80 מיליון באיראן, ישנם יותר מ-1.7 מיליון אנשים עם מוגבלות הזקוקים לסיוע נוסף.

נכים איראן מפגינים טהרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד