כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הסקר מצא: השקר של אמונה קונספירטיבית לעמדות אנטישמיות

סקר הליגה נגד השמצה מוצא קשר הדוק בין חשיבה קונספירטיבית לעמדות אנטישמיות. משיבים המאמינים בדימויים אנטישמיים נוטים להכיר פחות יהודים והם בעלי סיכוי גבוה יותר להיות חסרי ידע בנוגע לעובדות השואה

הסקר מצא: השקר של אמונה קונספירטיבית לעמדות אנטישמיות
אילוסטרציה צילום: pixabay

האמונה בדימויים אנטישמיים קשורה בקשר הדוק לחוסר ידע על יהודים ויהדות, כך על פי תובנות חדשות מסקר 'הליגה נגד השמצה' על עמדות אנטישמיות באמריקה.

מידת ההסכמה עם תיאוריית ההחלפה הגדולה היא גם מנבא משמעותי של אמונות אנטישמיות, גם לאחר התחשבות בגורמים דמוגרפיים.

בינואר, הליגה נגד השמצה פרסמה ממצאי סקר ראשוניים המציגים את האחוז הגבוה ביותר של נשאלים עם דעות קדומות אנטישמיות נרחבות מזה עשרות שנים.

עבור דו"ח זה, החוקרים הרחיבו על מתאמים בין אמונות אנטישמיות וגורמים כמו חינוך, חשיבה קונספירטיבית וקשרים אישיים. לדוגמה, לאמונה בדימויים אנטי-יהודיים יש מתאם חזק לאי ידיעת מספר היהודים שמתו בשואה, כמו גם להערכת יתר ולהערכת חסר של המספרים - מה שמדגיש את הדינמיקה המורכבת העומדת בבסיס האנטישמיות.

"בעוד שהאנטישמיות באמריקה מציגה תמונת מצב חמורה, הניתוח הזה עוזר לנו להבין את ההצטלבויות בין אנטישמיות, בורות וחשיבה קונספירטיבית, וכיצד להילחם בצורה הטובה ביותר בשנאה הזו", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "בסופו של דבר, כל אסטרטגיה להגנה על הקהילה היהודית חייבת לכלול חינוך בליבה. אנחנו לא יכולים להילחם בשנאה מבלי לפעול לשינוי הדעות".

 

אנטישמיות הליגה נגד השמצה סקר דעת קהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד