כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מכים ומשפילים

בגלל התעללות בקופים, חרם מתפשט ברחבי העולם

חרם עולמי הולך ומתרחב נגד ייבוא חלב קוקוס מתאילנד לאור טענת ארגונים למען בעלי חיים להתעללות קשה בקופים מקומיים שאוספים את הקוקוסים תוך שהם מוחזקים בתנאים פיזיים קשים ומופעל עליהם לחץ נפשי כבד

בגלל התעללות בקופים, חרם מתפשט ברחבי העולם
קופים צילום: pixabay

חברת הענק הגרמנית 'הלו פרש', המספקת מרכיבים טריים להכנת ארוחות, הודיעה אתמול (ראשון) שתפסיק לייבא חלב קוקוס מתאילנד. זאת בשל העבודה שבמדינה האסיאתית ממשיכים להעסיק קופים בתנאים מחפירים באיסוף קוקוסים מהעצים.

גם שורה של חברות מזון אמריקניות הודיעו שהפסיקו לרכוש חלב קוקוס תוצרת תאילנד. גורמים בתוך החברות הודיעו כי הם אינם יכולים להישאר אדישים לעדויות מתוך חוות גידול קוקוסים התאילנדיות. מהעדויות שנאספו על ידי ארגונים הפעילים למען בעלי חיים עולה כי קופים שוהים בחוות הללו כשהם קשורים בשרשראות.

עץ קוקוס | אילוסטרציה. צילום: pixabay.

בעלי החוות מעבידים את הקופים במשך עשר שנים רצופות בטרם הקוף "מופרש לפנסיה". עוד עולה מהעדויות כי מאמנים שמדריכים את הקופים כיצד לאסוף את הקוקוסים מפעילים כלפיהם אלימות קשה – עד שהקוף מפנים שאם לא ימלא אחר הוראות האיסוף המדויקות של הקוקוסים הוא יוכה באופן קשה ויושפל על ידי המאמן.

אדם שהועסק בחווה תאילנדית סיפר לארגוני החיות: "הקופים מוחזקים במצב מתמיד של לחץ. אם הקוף לא היה אוסף מספיק קוקוסים היו קושרים אותו בכלובים צפופים שבהם החיות בקושי יכלו לזוז. ראיתי שם התעללות בחיות". העיתונים הגדולים בעולם המסקרים את התפשטות החרם נגד חלב הקוקוס התאילנדי פנו לתגובה מממשלת תאילנד ולארגוני בעלי חיים – אך גורמים אלו טרם הגיבו לפנייה.

תאילנד חלב קוקוס חרם צרכני קופים התעללות בעלי חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד