כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
סערת הרפורמה

בקואליציה מאוכזבים מפשרת רוטמן: "התנהלות בוגדנית"

שרים וח"כים מהקואליציה מתחו ביקורת על קבלת מתווה רוטמן. זוהר: "גם אכלנו את הדגים המסריחים וגם גורשנו מהעיר". סון הר מלך: "אני מרגישה שבגדו בנו, תפילו את הממשלה"

בקואליציה מאוכזבים מפשרת רוטמן: "התנהלות בוגדנית"
שמחה רוטמן בוועדת החוקה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שראשי הקואליציה הודיעו הלילה (שני) על קבלת מתווה הפשרה שהציג יו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן בנוגע לוועדה לבחירת שופטים, שרים וחברי כנסת בקואליציה מתחו ביקורת חריפה על כך.

השר מיקי זוהר תקף את המתווה בגל"צ: ״גם אכלנו את הדגים המסריחים וגם גורשנו מהעיר״.

ח"כ לימור סון הר מלך כתבה לפעיל ששלח לה הודעה כי הוא מאוכזב: "אני בכנסת הזאת לא כי אני מעוניינת להיות בקדנציה הבאה. לצערי הרב אני מסכימה עם כל מילה שאתה אומר. ההתנהלות פה היא התנהלות בוגדנית, אני מרגישה אותו דבר אני מרגישה שבגדו בנו. אין לי מה להגיד לך, תפילו את הממשלה, סבבה", אמרה.

ח"כ טלי גוטליב כתבה בטוויטר: "אין חדש תחת השמש. הצבעתם ימין, ניצחתם ימין וקיבלתם שמאל". עם זאת, בריאיון לכאן רשת ב' הבהירה הח"כית כי היא תצביע בעד המתווה.

ח"כ חנוך מילביצקי כתב בטוויטר: "המתווה שהוצג על ידי שמחה רוטמן בנושא הועדה למינוי שופטים אינו נכון בעיניי. לא יצאנו למהלך הזה בכדי למנות 2 שופטים בעליון".

בתוך כך, גם באופוזיציה לא התרשמו מהמתווה ותקפו אותו. ח"כ גדעון סער הגיב: "שלושה חודשים של מחאה והממשלה לא למדה דבר. את השבועיים האחרונים של כנס החורף היא מבקשת להקדיש להשלמת חקיקת השתלטות הממשלה על הועדה לבחירת שופטים לצד המשך קידום חוקי שחיתות והשחתה (חוק המתנות, דרעי2, נבצרות). המענה: העצמת המחאה!".
מטעם מובילי המאבק נמסר: "לא מדובר בריכוך, אלא בהכרזת מלחמה של ממשלת ישראל על אזרחיה ועל הדמוקרטיה הישראלית. החקיקה שהם מנסים להעביר היא הפרק הראשון בהפיכת ישראל לדיקטטורה, שתכניס שופטים מטעם השלטון - שופטים שפוטים, כמו בהונגריה ורוסיה שיבחרו על ידי ממשלת חורבן הבית".

עוד נאמר בהודעה: "זהו ניסיון שקוף להרדים את המחאה באמצעות מילים יפות על אחדות העם, כשבפועל, מדובר בישראבלוף שיחסל את הדמוקרטיה ויקרע את העם לגזרים, זהי ממשלת חורבן הבית. והאחריות על הקרע מוטל עלייה ועלייה בלבד".

לסיום קראו: "חובה להתנגד לחקיקה המסוכנת הזאת, ואם היא אכן תקודם, אנו דורשים מראשי האופוזיציה לנתק כל מגע עם ממשלת ישראל, לא לקיים עימה כל הידברות ולהחרים את ההצבעות על החוק. זו ממשלה לא לגיטימית ואסור לשתף איתה פעולה".

 

 

מיקי זוהר לימור סון הר מלך חנוך מילביצקי שמחה רוטמן גדעון סער טלי גוטליב הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד