כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שנה למלחמה

הכנסת דנה במצב הקהילה היהודית באוקראינה

בכנסת נערך היום דיון מיוחד לרגל ציון שנה לפרוץ המלחמה באוקראינה ומצב הקהילות היהודיות במדינה, בדיון התקיים סקירת מצב, הצגת פעילות הארגונים בשטח ובחינת דרכים להמשך סיוע ליהודי אוקראינה

הכנסת דנה במצב הקהילה היהודית באוקראינה
הדיון בכנסת צילום: הרבנות הראשית לאוקראינה

בכנסת נערך היום דיון מיוחד בהובלת שר התפוצות עמיחי שיקלי לרגל ציון שנה לפרוץ המלחמה באוקראינה ומצב הקהילות היהודיות במדינה, הדיון כולל סקירת מצב, הצגת פעילות הארגונים בשטח ובחינת דרכים להמשך סיוע בטווח המיידי ובטווח הרחוק ליהודי אוקראינה.

את הקהילה היהודית באוקראינה מייצג רבה הראשי של המדינה הרב משה ראובן אסמן שהגיע במיוחד לאירוע מאוקראינה בהזמנתו של שר התפוצות, וישא בו את הנאום המרכזי. גם שלוחי חב"ד באוקראינה הגיעו לכינוס של משרד התפוצות במלאות שנה למלחמה.

הרב משה ראובן אסמן רבה של אוקראינה אמר בדיון המיוחד בכנסת לרגל שנה למלחמה: "הגיע לכפר שלנו מאות אנשים יהודים ולא יהודים זה עלה לנו הרבה כסף. אני מודה למדינת ישראל שעזרה לנו להעלות עשרות אלפי יהודים ולהציל אותם, אנחנו עובדים להקים עיירה חדשה לעולים בארץ, בשיתוף פעולה עם ממשלת ישראל, אני מודה לידידי שר התפוצות על עזרתו הרבה".

בכינוס משתתפים חברי ממשלה בכירים, חברי כנסת, שגרירים, שלוחי חב"ד באוקראינה ונציגי JRNU - מוקד ההצלה של חב"ד באוקראינה. משרד התפוצות עורך גם דיון באנטישמיות.

במהלך האירוע יוצגו הפעילות של הארגונים השונים הפועלים בשטח ובראשם שלוחי חב"ד. דגש מיוחד יינתן לפעילות JRNU שמרגע שפרצה המלחמה פעל ופועל בהיקפים אדירים - מחילוץ אלפי יהודים ועד ביסוס ושיקום הקהילות היהודיות בכל רחבי אוקראינה.

את הקהילות היהודיות מייצגים שליח חב"ד לדנייפר - הרב שמואל קמינצקי, השליח לז'יטומיר הרב שלמה וילהלם, השליחה לאודסה הרבנית חיה וולף, הרב שלמה פלס העומד בחזית הפעילות החב"דית במסגרת JRNU, והשליח הרב מאיר סטמבלר מדנייפר.

 

שר התפוצות משרד התפוצות מלחמת אוקראינה רוסיה עמיחי שיקלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד