ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

"להקצות משאבים להגנה מקסימאלית בהר הזיתים"

השבוע זרקו ערבים בקבוקי תבערה על נקודת המשטרה בהר הזיתים • בנס לא היו נפגעים • "אלו תוצאות של חוסר ההרתעה"

"להקצות משאבים להגנה מקסימאלית בהר הזיתים"

שני בקבוקי תבערה הושלכו השבוע לעבר נקודת המשטרה בהר הזיתים, בנס אירע המקרה בעת שהשוטרים היו בסיור מחוץ לנקודה ולכן לא נפגע איש.

בקבוק תבערה אחד התלקח על הכביש מחוץ לתחנה והשני התלקח בשירותים של הנקודה. קצין היחידה שהגיע למקום כיבה את האש. אין נפגעים.

על פי הנתונים של גורמי הביטחון חלה בשבועות האחרונים עליה חדה בכמות האירועים האלימים המופנים כלפי גורמי ביטחון ומתפללים בהר הזיתים. על פי הנתונים, מידי יום נרשמים מספר אירועים של זריקת אבנים ואירועי אלימות כאשר גם גורמי הביטחון מהווים יעד לאלימות.

בתגובה לעליה החדה באירועים האלימים ולאור המקרה החמור השבוע אומרים ראשי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים מנחם ואברהם לובינסקי: "הכתובת רשומה על הקיר. אנחנו פועלים וזועקים זמן רב שיש להקצות משאבים וכוחות משטרה משמעותיים הרבה יותר בהר הזיתים ולאורך כל שעות היממה, וכעת רואים את התוצאות של חוסר ההרתעה כאשר אפילו על נקודת המשטרה בהר נזרקים בקבוקי תבערה. אנחנו מקווים שלפחות עכשיו יתעשתו מקבלי ההחלטות ויקצו את המשאבים הדרושים להגנה המקסימאלית על ההר הקדוש".

פעילותו של הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים מתבצע במספר מישורים על מנת להשיג את האבטחה הראויה להר הזיתים. בין היתר התקיימו ביוזמת הוועד דיונים בוועדת הפנים של הכנסת והוגשו שאילתות במליאת הכנסת בידי חברי כנסת שהצטרפו ללובי להגנת הר הזיתים ועל מנת לקיים את הבטחת המשטרה להצבת אבטחה של ממש בהר. פעילות הוועד הביאה לשיפור רמת האבטחה אולם בוועד הבינלאומי מדגישים כי המשאבים המובטחים טרם הושגו ולכן קוראים למקבלי ההחלטות לאבטח ברמה מקסימאלית את רבבות המתפללים.
משטרה אבטה קברים ערבים זיתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד