כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ירושלים מפורקת? קינג מאיים: "נפרוש מהקואליציה"

בסטטוס מנומק היטב תוקף חבר המועצה הירושלמי את ראש העיר ואת החרדים, ומצהיר: שוקל פרישה מהקואליציה

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

חבר מועצת עיריית ירושלים, אריה קינג, פרסם אמש (ג) בדף הפייסבוק שלו מאמר ארוך ונוקב, בו הבהיר כי יתכן והוא יפרוש מהקואליציה העירונית.

תחת הכותרת "לאן פני העיר מועדות ולאן פני 'ירושלים מאוחדת' מועדות?" כתב קינג:

"עיריית ירושלים ממשיכה במדיניותה מהקדנציה הקודמת, מדיניות רופסת אל מול העבריינות הערבית מחד ונתינת "מתנות" לאותן אוכלוסיות שעבריינות היא תרבות חייהם וכל זאת תוך העמדת עתידה של העיר בסכנה מפני האוייב מחוץ ומבית.

"מעט עובדות: בשנת 2014 ישנה ירידה דרסטית במספר עבירות הבניה שנהרסו על ידי עיריית ירושלים. (ירידה של עשרות אחוזים!) בשנת 2014 כמעט השתוו מספר יחידות הדיור של האוכלוסייה הערבית שאושרו למספר היחידות דיור שאושרו ליהודים.

"אבל כאילו שאין בכך די.... מחר הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית ירושלים, תידון בתכנית המסוכנת ביותר שידעה העיר בכל האמור לשמירת המאזן הדמוגרפי ובכל האמור ליצירת רצף אורבני אחד משטחי B (אבו דיס ואל עזריה) למרכז העיר. תכנית 30006 (אדריכלה הוא לא אחר מסינאן עבד אל קאדר...) לשכונת ערב א-סוואחרה תידון מחר בצהריים בוועדה המקומית בעיריית ירושלים. מה הסיכויים לעצור את המחדל/הסכנה/המתנה? הכול תלוי בחרדים, האם הם יצילו את העיר ירושלים מהאסון הנורא?

"מאז נבחרתי לעיריית ירושלים ומאז שהצטרפנו (סיעת "ירושלים מאוחדת") לקואליציית ראש העיר ניר ברקת, התלבטתי רבות האם היה זה נכון / לא נכון לתמוך במשה ליאון ולצאת כנגד ניר ברקת שהיה ראש העיר המכהן? היום לצערי קבלתי חיזוק לצדקת דרכי לפני שנה, עת הכרזתי על תמיכתי במשה ליאון.

האם אשאר בקואליציית קדימה-חרדים? מסופקני. האם מדיניות העירייה מעוצבת לפי הרכב הקואליציה ועל ידי החברים בקואליציה? מסופקני. על שמירת השבת לא מקפידים והסטטוס קוו הופר כבר ממזמן, וזאת בגלל שהחרדים מסוכסכים בינם לבין עצמם וכך אנו מאבדים את השבת בעיר הקודש. על שמירת אחדותה ויהדותה של ירושלים חובה עלינו להקפיד... גם פה העירייה מקבלת ציון נכשל לקראת סוף השנה הראשונה של הקואליציה בה אנו חברים.

"ועל הביטחון האישי של תושבי העיר? מה אומר להם לתושבי העיר? האם עשינו הכול למען שיפור תחושת הביטחון של תושבי העיר? האם ביטחונם עומד בראש סדר העדיפויות בעירייה? לבי לבי עם תושבי העיר אשר הופקרו על ידי ממשלה מופקרת שהפכה את תושבי שכונות התפר בירושלים לבני ערובה של מחבלים ירושלמים, ממש כפי שנהגה אותה ממשלה בתושבי עוטף עזה שנותרו תחת איום מחבלי רצועת עזה. ומה איתי? כמחזיק תיק חירום וביטחון אני משתומם אל מול מדיניות ההכלה של משטרת (סליחה-ממשלת) ישראל מחד ומחוסר אכיפת החוק מצד העירייה מאידך.

"ידידיי, ייתכן שבשעה זו מחר, כבר לא אהיה חבר בקואליציית קדימה-החרדים, מה לעשות!? אני חושב שראוי שתהיה סיעה אחת לפחות שתעמוד על כך שלא תהיה פגיעה נוספת ביהדותה של העיר ושתהיה סיעה שתעמוד על המשמר בהגנה על עתידה של ירושלים מכל ההיבטים... לעמוד על האינטרס של תושבי ירושלים היהודים גם במחיר כבד, בשביל עמידה איתנה זו הצביעו לנו רבים כל כך.

"מחר ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית - קובי כחלון מתכוונים להביא לדיון בוועדה המקומית את תכנית 30006 (שנתמכת על ידי ארגוני שמאל קיצוניים כדוגמת עמותת "במקום") ואני רואה בקיומו של הדיון כהנפת אקדח טעון והצמדת קנהו לרקתם של תושבי העיר, האקדח הזה יהיה טעון בלא פחות מ...2,500 יחידות דיור לערבים (נוסף לכ-3,000 יחידות דיור לא חוקיות באותה שכונה!). האם סיעתנו "ירושלים מאוחדת" יכולה להרשות לעצמה להיות שותפה לאחיזת האקדח ולאיום שכזה על עתידה של ירושלים? מסופקני".
שבת ברקת פייסבוק סטטוס קינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד