כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
קידוש ה'

רואות היטב: בוגרות בית יעקב מככבות בראש רשימת המועצה

מועצת רואי החשבון פרסמה את נתוני המעבר בבחינות האחרונות והתלמידות החרדיות בסמינר בית יעקב - מככבות | האוניברסיטאות מציגות תוצאות עגומות | המסמך המלא

רואות היטב: בוגרות בית יעקב מככבות בראש רשימת המועצה
רואה חשבון צילום: FREEPIK

מועצת רואי החשבון פרסמה אמש (ראשון) את טבלת התפלגות של הישגי הנבחנים בבחינות המועצה ל'חשבונאות הפיננסית' במועד סתיו 2022. מהנתונים עולה כי 95 תלמידות שלמדו בסמינרים של בית יעקב ניגשו לבחינה ו96% עברו אותה בהצלחה, כאשר שליש מהן עשו זאת בציון הגבוה מ80. נתון זה אף מפתיע עוד יותר כאשר בוחנים את אחוזי המעבר של תלמידים שלמדו במוסדות אחרים, ומתברר כי התלמידות החרדיות נחשבות למוצלחות הרבה יותר יחסית לסטודנטים שלמדו באוניברסטיאות, גם הנחשבות ביותר.

7 סטודנטים בלבד שלמדו באוניברסיטת תל אביב ניגשו בפעם הראשונה למבחני המועצה, 57% מהם עברו אותה בצלחה. האוניברסיטה העברית בירושלים שלחה 27 סטודנטים מטעמה לבחינות לראשונה אך רק 33% מהם עברו אותה. המצב עגום אף יותר כאשר מדרימים לאוניברסיטת בן גוריון שבנגב, שרק שני תלמידים בלבד ניגשו מטעמה לבחינה- ושניהם נכשלו. 

פרסום הדברים מהווה קידוש ה' גדול. כבר שנים רבות שהתלמידות החרדיות נחשבות לעובדות מעולות, המסורות לעבודה שלא יבזבזו את זמנן ואת כספי המשרד לריק על שיחות חולין ואף מחשבות את האיחורים והחיסורים עד לרמות השקלים הבודדים, אך כאן מתברר שגם בכל הנוגע לרמה הלימודית שלהן הן עולות לאין שיעור על מקומות לימוד אחרים, הנחשבים הרבה יותר.

הדברים פורסמו אתמול, כ"ו באדר, בדיוק ביום בו חל היארצייט של מייסדת רשת בית יעקב לחינוך חרדי לבנות, שרה שנירר, שנפטרה לפני 88 שנים. 

 

 

בחינות רואה חשבון סמינר בית יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד