כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

7 נושאים שחייבים להיות במסמך קורות החיים שלך

קורות החיים שלך צריכים לעורר עניין, סקרנות ורצון להיפגש אצל המעסיקים הרלוונטיים. מצאת הצעת עבודה בלוח דרושים כזה או אחר, המליצו לך על הגשת מועמדות בחברה מסוימת - את/ה חייב/ת קורות חיים טובים

7 נושאים שחייבים להיות במסמך קורות החיים שלך
כתיבת קורות חיים צילום: pexels

עוד לפני שמתחילים לחפש עבודות בלוחות ומודעות דרושים, צריך להבין מה תפקיד קורות החיים ואיך לייצר אותם כך שיהיו אפקטיבים. קורות חיים טובים ונכונים הם אלו אשר יציגו את היכולות, הניסיון והכישורים שלך באופן שיהיה בהיר למעסיק תוך שמירה על מבנה מסמך סטנדרטי אשר יקל על המעסיק הקורא אותם למצוא את המידע אותו הוא מחפש במהירות ובקלות. במאמר זה נציג 7 דברים שמומלץ מאוד לכלול בקורות החיים לפני שמתחילים לשלוח אותם למעסיקים:

1. פרטי קשר

סעיף זה מהותי, ולפני הכל חיוני על מנת שהמעסיק שיבחר ליצור איתך קשר, באמת יוכל לעשות את זה. כדאי לכלול את שמך המלא, מספר הטלפון שלך (עדיפות למספר טל נייד), כתובת מייל וכתובת פיזית.

שימו לב: אין צורך לכתוב במסמך קורות חיים (ולא משנה לאיזו מודעת דרושים את/ה עונה) את מספר תעודת הזהות אלא אם רשום במפורש שהמעסיק מבקש אותו.

2. תמצית קורות חיים

פסקה קצרה אשר מסכמת את הכישורים, והניסיון, והמטרות המקצועיות שלך.

שימו לב: עדיף ומומלץ מאוד לכתוב פסקה זו אחרי שהשלמת את כתיבת מסמך קורות חיים והתאמת אותה למשרה אליה אתה מגיש מועמדות.

3. ניסיון מקצועי

בסעיף זה מפרטים את הניסיון המקצועי והתעסוקתי, כולל התפקידים ומקומות העבודה, כולל תאריכים, תחומי אחריות והישגים מרכזיים בכל מקום בו עבדת. חשוב להתמקד בתוצאות ולכמת את ההישגים ככל שניתן.

4. השכלה

בסעיף ההשכלה מפרטים את ההשכלה, כולל תארים אקדמאים, מוסדות לימוד ותאריכים. חשוב וכדאי להדגיש הצלחות מיוחדות, פרסים, הצטיינות, פרוייקטים גדולים בהם לקחת חלק במהלך לימודים וכד׳.

5. יכולות מיוחדות /תחביבים /שפות

סעיף זה לא חייב להופיע בכל מסמך ועבור כל אחד ואחת, אבל אם יש לך תחביב או מיומנות כלשהיא רלוונטיים לתפקיד ואין מקום אחר במסמך בוא ניתן להזכיר אותם, והם יכולים לתת לך יתרון על פני מועמדים אחרים, כדאי לפרט אותם כאן, כמו למשל כישורים טכניים, שםות או ידע ספציפי רלוונטי. חשוב להתאים את החלק הזה למשרה שאליה אתה מגיש מועמדות ולכתוב כותרת מתאימה (שפות /תחביבים /שפות תכנות /התנדבות /וכד׳).

6. הסמכות מקצועיות ורישיונות

במידה ובתחום שלך יש חשיבות להסמכות מקצועיות והשתלמויות, יש לכלול אותם בקורות החיים, כך המעסיק ידע שאתה או את מגיעים מוכנים לתפקיד ונבחנתם והוכשרתם ע״פ סטנדרטים מסוימים.

7. ממליצים

ברמת העיקרון את הממליצים צריך לכלול במסמך קורות חיים רק אם יש בקשה מהמעסיק, במידה ואין כזו לא צריך לכלול ממליצים במסמך אלא למסור את הפרטים במידה ובתהליך הקבלה לעבודה אתה או את מתבקשים לזה.

כמובן שחשוב לבקש רשות לפני שמציינים מישהו או מישהי כממליצים, כדאי ליידע את הממליצים ששמם ופרטי הקשר שלהם עברו למעסיק ספציפי.

לסיכום, לא משנה לאיזו עבודה את או אתה מגישים מועמדות, אדמיניסטרציה, הייטק, עבודה מהבית או כל דבר אחר, תמיד נשאף לכתוב מסמך קורות חיים אשר ייצג אותנו נאמנה על שולחן המעסיק ויעביר מסר חד, ברור, תמציתי ואמיתי ויתן תמונה מלאה ומתאימה לשלב זה בחיפוש העבודה - תפקיד המסמך הוא להביא את המעסיק הפוטנציאלי לזמן אותך לראיון בו ניתן יהיה לפרט ולהסביר ולהכיר.

בהצלחה.

קורות חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד