י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כהונה של חמש שנים

בניגוד לעמדת הייעוץ המשפטי: בליכוד מקדמים דחיית הבחירות

הליכוד מקדם את הארכת כהונת הכנסת עד 2027, ואתמול פנה לשופט העליון ויו"ר ועדת הבחירות נעם סולברג בבקשה לקבוע אותן ב-2 בנובמבר 2027. היועצת המשפטית של הכנסת שגית אפיק מתנגדת למהלך, וגם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה צפויה להתנגד

בניגוד לעמדת הייעוץ המשפטי: בליכוד מקדמים דחיית הבחירות
הצבעה בבחירות צילום: פלאש 90

הקואליציה מקדמת מהלך להארכת כהונת הכנסת הנוכחית בשנה נוספת - לחמש שנים, כך מדווח עיתון "הארץ". אתמול (ראשון) פנו בליכוד ליו"ר ועדת הבחירות, שופט העליון נעם סולברג, ואמרו כי יש לקבוע את מועד הבחירות לכנסת הבאה ב-2 בנובמבר 2027.

הבסיס לפנייה זו הוא טענת הליכוד כי מאחר והבחירות לכנסת ה-25 נערכו בחודש חשוון, קיימת שאלה בדבר משך הכהונה הראוי לכנסת. לטענת הליכוד, מהחוק משתמע כי יש להתייחס לחודש במלואו - בהתאם לחוק יסוד: הכנסת הקובע כי כהונת הכנסת הבאה תחול "עד לחודש חשוון הקרוב שלאחר גמר ארבע השנים מיום הבחירה" - כלומר, זה שמתקיים לאחר גמר ארבע שנים מיום הבחירות.

על בסיס זה טוענת תנועת הליכוד כי יש לערוך את הבחירות הבאות בחשוון התשפ"ח - בנובמבר 2027 - כלומר חמש שנים מיום הבחירות האחרונות שנערכו כזכור בתחילת נובמבר 2022.

היועצת המשפטית לכנסת, שגית אפיק, מתנגדת לבקשה זו של הליכוד ובתגובה שהגישה אתמול באמצעות עו"ד ענת גולדשטיין נכתב כי "בחינת לשונו ותכליתו של חוק יסוד: הכנסת מעלה כי מועד הבחירות לכנסת ה-26 חל ביום שלישי השלישי בחודש חשון התשפ"ז – ט"ז בסיון תשפ"ז". תאריך זו בו נוקבת היוע"משית חל שנה לפני המועד לו התכוון הליכוד. יחד עם זאת, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה צפויה גם היא להתנגד.

מהליכוד נמסר בתגובה: "שקר וכזב. הליכוד לא מקדם ולא יקדם שום חוק להארכת כהונת הכנסת. משך כהונת הכנסת יוכרע בהליכים המשפטיים המקובלים ולא בהחלטת כנסת- כפי שנעשה בעבר".

הליכוד בחירות ועדת הבחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד