כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הסיעות התכנסו

לפיד על מתווה רוטמן: "לא פשרה, השתלטות פוליטית עוינת"

ראשי הסיעות העניקו הצהרות בפתח ישיבות הסיעה השבועיות. לפיד: "במקום שופטים, יהיו להם שפוטים". גנץ: "מה שעל הפרק זו לא פשרה חד צדדית – זו התנתקות חד צדדית מהדמוקרטיה"

לפיד על מתווה רוטמן: "לא פשרה, השתלטות פוליטית עוינת"
יאיר לפיד נואם. אילוסטרציה צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

הסיעות השונות התכנסו היום (שני) לישיבות סיעה בכנסת. ראשי הסיעות מסרו בפתח הישיבות הצהרות לתקשורת והתייחסו לריכוך הרפורמה המשפטית על ידי הממשלה והקואליציה.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס בפתח ישיבת הסיעה לריכוך הרפורמה ודחה את ההצעה: "במקום שופטים, יהיו להם שפוטים. זו לא פשרה, זו השתלטות פוליטית עוינת על מערכת המשפט. זה מה שהזהרנו מפניו מהרגע הראשון".

לדבריו, "ברגע שיעבור השינוי בוועדה למינוי שופטים, אנחנו נעתור נגדו לבג"ץ. הבסיס לעתירה יהיה פשוט: אם החוק הזה עובר, ישראל מפסיקה להיות מדינה דמוקרטית".

יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ אמר בהצהרה בפתח הישיבה כי, "מה שעל הפרק זו לא פשרה חד צדדית – זו התנתקות חד צדדית מהדמוקרטיה וערכי מדינת ישראל. אין כזה דבר פשרה חד צדדית, בפשרה יש צד שמתפשרים איתו. המחנה הממלכתי ואני דוחים את הצעת הקואליציה באופן חד וברור וקוראים לעצור הכל, ולהיכנס להידברות על בסיס מתווה הנשיא. לדון ברפורמה כוללת ולא בהפיכה משטרית בשלבים".

גנץ הבהיר: "אני מודיע, שגם אם תופסק החקיקה בפגרה, לא ניכנס לחדר כשהוועדה לבחירת שופטים לא מונחת על שולחן הדיונים. לא יהיה שיח על הסכמות בנפרד, כשבחירת השופטים היא פוליטית וחד צדדית".

עוד אמר גנץ: ״אני קורא למשפטנים הגונים לא להתמודד לבית המשפט העליון אם החקיקה תעבור - אל תסכימו להתמנות כשופטים מטעם הקואליציה – במקום כשופטים של מדינת ישראל כשאות קין על מצחכם״.

גנץ הוסיף: "אנחנו בתהליך של התנתקות חד צדדית בין חלקי העם והתרחקות מסוכנת מהברית שלנו עם ארצות הברית שמבוססת על ערכים משותפים. אני מודה שאני מפחד לחשוב מה יהיה ביום הזיכרון הזה ואני קרוב להתחנן בפני נתניהו שיעצור".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן אמר בפתח הישיבה: "המתווה "המרוכך", הוא תרגיל הונאה שעומד בסתירה לכל הערכים הדמוקרטיים והליברליים של מדינת ישראל".

לדבריו, "הבסיס היחידי לפשרה ולהידברות זה מתווה הנשיא, והקפאת הליכי החקיקה בכנסת. גם היום חייבים להדגיש את העובדה שכל הצעות החקיקה שמובילה הקואליציה זה שלב בדרך למדינת הלכה".

 

בני גנץ יאיר לפיד ישיבת סיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד