י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הפיגוע בחווארה

"אנתק השיחה": עימות חריף עם המגיש בשיחה מבית החולים. צפו

ראש המועצה האזורית שומרון התראיין לערוץ 13 בעת שנסע לבית החולים עם הזוג שטרן שנפגעו בפיגוע בחווארה. בזמן הריאיון המגיש טען כנגד דגן כי הוא עושה שימוש פוליטי בעקבות הפיגוע, דגן לא נותר חייב והשיב: "זה לא פוליטיקה, התושבים שלי נורו עכשיו על הכביש, ואני אגן עליהם!"

"אנתק השיחה": עימות חריף עם המגיש בשיחה מבית החולים. צפו
זירת האירוע בחווארה צילום: דובר צה"ל

אמש (ראשון) אירע פיגוע ירי במרכז חווארה, בו נפצע דיוויד שטרן באורח קשה לעיני אשתו שלקתה בהתקף חרדה במקום, כזכור סמוך לזירת הפיגוע התרחש גם רצח האחים הלל ויגל יניב הי"ד לפני כשלושה שבועות. שטרן בן ה-41 פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, לאחר שנורה בראשו והוא מטופל ובאורח נס מצבו השתפר. בעקבות הפיגוע המזעזע הגיע למקום ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שנסע באמבולנס עם בני הזוג שטרן לבית החולים. מיד עם ההגעה לבית החולים קיים דגן ריאיון עם חדשות ערוץ 13 במטרה לעדכן במצבו של שטרן. אלא שהריאיון הכואב כמעט והתפוצץ בשל הערת ביניים פוגענית של המראיין.

בתחילה המגיש ביקש לשאול לשלום הפצוע, וגם ביקש עדכון על השתלשלות האירועים מצדו של דגן ברגע שנודע לו על הפיגוע. דגן תיאר כיצד מיהר לזירה והתייחס לכך שאותה הנקודה בחווארה הפכה להיות נקודת דמים בשני פיגועים קטלניים בתוך חודש אחד, "במרכז מדינת ישראל אפשר לראות שוב ושוב אזרחים יהודים של מדינת ישראל ולברוח, כי אין מחסומים, שלא אוספים את הנשקים, כשאין הרתעה היא בלתי נסבלת", סיפר דגן בכאב. דגן ניצל את הבמה כדי לומר שני דברים: "אחד שיהיה ברור ההתיישבות בשומרון לא תישבר גם אם נצטרך ללעוס את הסלעים, אנחנו נלעס אותם ואנחנו נבנה את ארץ ישראל שלנו! ולא נפחד לעולם מהברברים האלו. ולממשלה אני אומר - העם מצפה מכם, העם דורש מכם לשינוי, אני דורש מראש הממשלה, משר הביטחון ומכל החברים בממשלה".

אלא שהמגיש קטע את דברי דגן ואמר: "יוסי, אנחנו מאד מאד קרובים לפיגוע, אני מנסה שלא נעשה יותר מדי פוליטיקה בדקות האלה". בעקבות האמירה זעם דגן והטיח במגיש: "אם אתה עוד פעם אחת תגיד פוליטיקה, כשאני עומד בבית חולים עם תושבים שלי שהם שותתי דם אני אנתק את השיחה".

דגן הוסיף: "זה לא פוליטיקה, זה חיי אדם של התושבים שלי למה אתה אומר פוליטיקה? התושבים שלי נורו עכשיו על הכביש, ואני צריך להגן עליהם! אני דורש מהממשלה לאסוף את הנשקים, מה פוליטיקה בזה? אין פה שום פוליטיקה, פוליטיקה זה לנסות לסגור לי את הפה עכשיו! אז אני לא עושה פוליטיקה אני מגן על התושבים שלי".

המגיש חזר בו מאמירתו וביקש מדגן לציין כיצד נכון לפעול ברגעים שלאחר הפיגוע. "אם אנחנו לא רוצים שנדבר שוב בנסיבות כאלה", דגן השיב, "צריך קודם כל לסגור את המחסומים הביטחוניים בחזרה, פתחו אותם בגלל ארצות הברית, צריך לסגור אותם חזרה ולאסוף את הנשקים". דגן הדגיש כי, "הכי חשוב צריך לצאת למבצע התקפי נגד הרשות הפלסטינית שאבו מאזן יפחד, שהמחבלים האלה יפחדו, לא שאנחנו נפחד". עם תום הריאיון חזר דגן לשהות לצד הפצוע ומשפחתו.

יוסי דגן חדשות 13 הכפר חווארה פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד