ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

נמשך מאבק עובדי הדואר: השביתה עוברת לצפון

הסניפים ייסגרו בין השעות 8:00-10:00 לטובת אסיפות הסברה וזאת בנוסף להמשך השבתת הדואר הנע לאישור

צלם:יעקב נחומי
צלם:יעקב נחומי

סניפי הדואר בחיפה יהיו מושבתים מחר בין השעות 8:00-10:00 זאת בהמשך למאבק עובדי הדואר המוחים על דרישת האוצר לפטר 1,500 עובדי דואר ולהביא במקומם עובדים זולים יותר. בנוסף תמשך השבתת הדואר הנע (למעט עוטף עזה).

היום (ד) הפגינו מאות מעובדי הדואר נגד שר האוצר, יאיר לפיד, מול משרד האוצר בירושלים. במקביל, הושבתו הבוקר כל סניפי הדואר בירושלים עד השעה 14:00 וזאת בנוסף להמשך השבתת הדואר הנע (למעט בגזרת עוטף עזה). העובדים מוחים נגד הכוונה לפטר 1,500 מעובדי החברה.

בהפגנה נשאו עובדי הדואר שלטים: "לפיד, אל תהפוך אלפי עובדים למובטלים", "גם אנחנו מעמד ביניים", "לפיד, רוצים לעבוד בכבוד", לפיד, אל תשלח אלפי עובדים הביתה" ועוד.

שמעון פרג'ון, יו"ר ועד עובדי הדואר אמר היום: "אנחנו לא ניתן לאוצר להחליף עובדי דואר מסורים ונאמנים בעובדי קבלן. הסכנו לצעדים כואבים, חברת הדואר יקרה לנו, אבל החלפת עובדים בעובדי קבלן לא מובילה לשום התייעלות ומטרתה אך ורק לפגוע בעובדי הדואר המסורים. נמשיך במאבק עד שהאוצר יחזור בו מהדרישה להחליף עובדי דואר בעובדים ארעיים וזולים יותר".

יוזכר, כי אתמול נערכה הפגנה של מאות עובדי הדואר נגד שר האוצר, יאיר לפיד, מול מלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. במקביל, כלל סניפי תל אביב הושבתו הבוקר עד השעה 11:00. להפגנה הגיע יו"ר ההסתדרות הכללית, אבי ניסנקורן, על מנת לחזק ולתמוך בעובדים.

"משרד האוצר והנהלת החברה לא רוצים לעשות צעדי התייעלות, הם רוצים להביא לפיטורים של 1,500 עובדים ולקלוט במקומם עובדי קבלן ועובדים ארעיים בשכר נמוך", אומרים בועד העובדים. "מה בין זה ובין התייעלות? איפה ההסכמות וההבנות אליהם הגענו? משרד האוצר שובר את הכלים ומכניס אלפי עובדים לחרדה על מקום פרנסתם".

עוד יוזכר כי ההסתדרות הכריזה אתמול על סכסוך עבודה בשירות המדינה על רקע דרישת האוצר לפטר כ-1,500 עובדים נוספים ולקלוט במקומם עובדי קבלן, מעבר להתייעלות שסוכמה עם ועד העובדים ובניגוד להבנות שהושגו.

מדואר ישראל נמסר בתגובה: "הפגיעה של ארגון העובדים בלקוחות החברה רק תערער עוד יותר את יציבות החברה ותסכן את פרנסתם של עובדיה. במקום לנסות להגיע להבנות ולהסכמות הכרחיות להצלת החברה, הנתונה במשבר העמוק בתולדותיה, עושה ארגון העובדים כל שביכולתו כדי לקרב אותה אל קיצה.

"אין לנו אלא להצר על כך שהלקוחות והעובדים הם הנפגעים העיקריים מהמדיניות הנפסדת הזו.
מכל מקום, סוכנויות הדואר בתל-אביב תפעלנה מחר כרגיל וניתן יהא לקבל בהן את שירותי חברת דואר ישראל. רשימת סוכנויות הדואר ושעות הפעילות שלהן מוצגת באתר האינטרנט של החברה".​​​​​
פיטורין שביתה חיפה דואר ישראל ועד עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד