כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"לא באנו לשלוט"

ברקע הריכוך ברפורמה: סיעת 'הליכוד' התכנסה לישיבה סוערת

סיעת הליכוד התכנסה היום לישיבה שהייתה סוערת במיוחד כשברקע הזעם של חלק מחברי הכנסת על הפשרה ברפורמה המשפטית שמקדמים בקואליציה ומנגד חברי כנסת אחרים זעמו על המשך קידום הרפורמה למרות המחאה הנרחבת | לוין הבהיר בישיבה: "לא באנו לשלוט אלא לגוון"

ברקע הריכוך ברפורמה: סיעת 'הליכוד' התכנסה לישיבה סוערת
ביטן ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סיעת הליכוד התכנסה היום (שני) לישיבה סוערת ברקע ההצעה לריכוך הרפורמה המשפטית שמקדמים בקואליציה ועליה זועמים חלק מחברי הכנסת ומנגד, הזעם של ח"כים אחרים מופנה דווקא להמשך בליץ החקיקה ולהתעלמות לטענתם מהמחאה הנרחבת בציבור.

ח"כ דוד ביטן אמר בישיבה כי יצביע בעד ריכוך הרפורמה, כפי שהוצגה בישיבת הסיעה, אולם הבהיר: "זאת הפעם האחרונה שלא מתייעצים איתנו". ביטן הוסיף בהתייחסו לריכוך, ואמר "הכול מבושל פה".

במהלך הישיבה, שר המשפטים יריב לוין הציג את השינויים ברפורמה, ואמר לחברי הסיעה: "לא באנו לשלוט אלא לגוון. אנחנו צריכים גיוון, שלא יהיו אוכלוסיות מודרות. השופטים עצמאיים והם לא עובדים בשבילנו אבל לא צריך לתת להם עצמאות מוחלטת".

בתגובה שאל בישיבה ח"כ אבי דיכטר, "למה אנחנו צריכים לשלוט בשלוש הרשויות?".  שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר בישיבה: "כולנו חייבים להצביע פה אחד". ח"כ יולי אדלשטיין הודיע: "אתמוך במתווה החדש".

ח"כ דודי אמסלם הודיע: "מתנגד לשינויים במתווה. אני מרגיש מאוים וזה לא סביר שלא מקבלים את הממשלה ומאיימים. הייתי במילואים 20 שנה, אם הייתי מאיים לא לעשות מילואים הייתה מגיעה אלי משטרה צבאית. לא יכול להיות שאנשים יאיימו לא לעשות מילואים".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו נערך לשאת הערב הצהרה שתעסוק בריכוך הרפורמה המשפטית.

הרפורמה המשפטית יריב לוין דוד ביטן הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד