כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
היד האיראנית

שר הביטחון מתריע: "הסרבנות תפגע ביכולות צה"ל"

שר הביטחון יואב גלנט נאם היום בפורום המבצעי השנתי של צה"ל, בראשות הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ובהשתתפות אלופי המטה הכללי | השר התייחס לקריאות לסרבנות ולאיומים מבית ומחוץ

שר הביטחון מתריע: "הסרבנות תפגע ביכולות צה"ל"
גלנט והרמטכ"ל צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון, יואב גלנט, השתתף היום (שני), בפורום המבצעי של צה"ל, המתכנס מידי שנה בראשות הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ובהשתתפות אלופי המטה הכללי, והקצינים המבצעיים בצה"ל החל מדרגת סגן-אלוף ומעלה.

בדבריו, הרחיב השר על מאמצי ההגה להסכמה אודות מתווה הרפורמה המשפטית המתוכננת וכן שוחח אודות האתגרים העומדים בפני מדינת ישראל בשלל הזירות.

"הפריבילגיה שהייתה למדינת ישראל ולמערכת הביטחון במשך שנים, לתחם ולהגביל מלחמה לגזרה כלשהי, הסתיימה." אמר השר בראשית דבריו, "כיום, מאחורי כל האיומים על מדינת ישראל , מלבנון וסוריה בצפון, דרך יו״ש ועד עזה בדרום, יש יד מכוונת - ומקורה באיראן".

עוד הוסיף אודות המדינה האיראנית, "ראש התמנון יושב באיראן וזרועותיו מנסות לפגוע בנו. האיראנים מנסים לקנות זמן באמצעות מלחמת התשה, שבמהלכה יפגעו בישראל ובמקביל יפעלו להשגת יכולת גרעינית צבאית ולהתעצמות כלכלית, את הדבר הזה אנחנו לא נאפשר".

אריאל חרמוני, משרד הביטחוןאריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.

בנוסף, הזכיר השר את האירועים שקרו לאחרונה בהם חיילי מילואים הודיעו כי לא יתנדבו לשירות מילואים אם וכאשר יזומנו. "הקריאה לסרבנות מסוכנת ותופעת סרבנות רחבה עלולה לפגוע ביכולתו של צה״ל לבצע את משימותיו".

עוד אמר, "יחד עם הרמטכ"ל, חברי המטה הכללי ואיתכם - המפקדים והמפקדות, אני פועל כדי להשאיר את צה״ל מעל לכל ויכוח פוליטי ולהוקיע כל תופעת סרבנות. צה"ל הוא של כולנו, ועלינו לשמור עליו מכל משמר".

ולסיום הדגיש, "צה"ל הוא כלי המגן של מדינת ישראל, בלעדיו אין למדינת ישראל ולאזרחיה יכולת קיום. הסרבנות מכרסמת ביסוד הבסיסי שלנו - הביטחון, הקריאה לסרבנות ולהצטרפות אליה, מסוכנת עבור כולנו, במיוחד נוכח האיומים הניצבים למולנו".

פורום מטכ''ל פורום מבצעי סרבנות יואב גלנט שר הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד