כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בלב המדינה היהודית

חברת השליחויות הודיעה: נספק מוצרי חמץ בפסח

חברת יאנגו דלי, המספקת משלוחים לבית של מוצרי מזון וצריכה בגוש דן ובמרכז, הכריזה כי תספק מוצרי חמץ בפסח רח"ל | במקביל אישרה היום ועדת הבריאות לקריאה שניה ושלישית את חוק החמץ שיעניק סמכות למנהל בית חולים לקבוע הוראות בדבר איסור או הגבלה של הכנסת חמץ למבנה בית החולים | כוונת הממשלה להעביר את החוק בקריאה שנייה ושלישית עוד לפני חג הפסח

חברת השליחויות הודיעה: נספק מוצרי חמץ בפסח
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

חברת 'יאנגו דלי', המספקת משלוחים לבית של מוצרי מזון וצריכה בגוש דן ובמרכז, הכריזה היום (שני) כי תספק מוצרי חמץ בפסח.

ע"פ הדיווח ב'ynet', באפליקציית 'יאנגו דלי' תהיה קטגוריית חמץ מיוחדת בהן ניתן יהיה לקנות בין היתר לחמים, פסטה, דגני בוקר, עוגות ועוגיות, מאפים קפואים, בירות ושאר מוצרי חמץ. 

למעשה, מתחרה 'יאנגו דלי' בחברת קוויק שגם היא מבצעת משלוחים לבית הלקוח, אך היא אינה מספקת בפסח מוצרי חמץ ומכבדת את שומרי המסורת בישראל.

מחברת 'יאנגו דלי' נמסר: "מדובר בצעד לא שגרתי שמטרתו לאפשר המשך שגרה למי שאינו שומר כשרות".

נושא החמץ עלה לאחרונה לכותרות עם חוק החמץ שיזם חבר הכנסת משה גפני לפיו מנהלי בתי החולים יהיו בעלי סמכות להחליט אם ניתן יהיה להכניס מזון חמץ לבתי החולים בפסח. החוק עבר קריאה ראשונה, והיום, אישרה ועדת הבריאות בראשות חבר הכנסת אוריאל בוסו לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק כשכוונת הממשלה להעביר אותו בקריאה שנייה ושלישית עוד לפני חג הפסח.

הצעת חוק זכויות החולה (תיקון מס' 13) (הסדרים לעניין מזון בבית חולים בחג הפסח), קובעת כאמור כי מנהל בית חולים יהיה רשאי לקבוע הוראות בדבר איסור או הגבלה של הכנסת חמץ למבנה בית החולים, כולו או חלקו, הנדרשות לשם שמירת כשרות לפסח עבור המטופלים המאושפזים בו, וזאת לאחר ששקל חלופות אחרות ובהתחשב בזכויות המטופלים ובצרכיהם, ובכלל זה צורכיהם הרפואיים, ורשאי הוא להתחשב לעניין זה בין היתר בצורכי המלווים והעובדים. עוד מוצע לקבוע כי הוראות שנקבעו בעניין זה יפורסמו באתר האינטרנט של בית החולים ואם אין אתר– באתר האינטרנט של משרד הבריאות וכן כי בבית החולים יוצב שילוט בעניין.

נוסף על כך, מוצע לאפשר למנהל בית חולים להסמיך עובד של בית החולים ליידע את הבאים בשערי בית החולים בדבר ההוראות. עוד נקבע כי אין בהוראות הסעיף כדי לגרוע מהוראות כל דין הנוגעות לכשרות מזון. 

יו"ר הועדה, ח"כ אוריאל בוסו התייחס בועדה לקביעה של בג"צ בשנת 2020 שלא ניתן לאסור הכנסת חמץ לבתי החולים וכי אין בסמכות בתי החולים להתערב בנושא: "מדובר בהצעת חוק מאוזנת שנותנת מענה בדיוק למה שבג"ץ דיבר עליו - אמר שאין הסמכה, אז אנחנו נותנים את הסמכות למנהלים להחליט, לתלות שלטים, ליידע. לא יהיה חיפוש בתיקים ולא יוצבו מגנומטרים לאיתור חמץ. לאורך כל השנה אנחנו סומכים על מנהלי בתי החולים, מעריכים את שיקול דעתם וכך יהיה גם עכשיו". 

הצעת חוק פסח חמץ חוק החמץ דמוקרטיה בתי חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד