כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בתום דיון סוער

סיעת הליכוד אישרה את מתווה ריכוך הרפורמה; ארבעה התנגדו

סיעת הליכוד אישרה הערב בתום דיון סוער וארוך מהרגיל את מתווה ריכוך הרפורמה המשפטית למרות התנגדותם של ארבעה חברי כנסת | דני דנון טען בפני חבריו: "להתפשר אין פירושו להתקפל" | גם דודי אמסלם זעם ותקף: "אנחנו נכנעים לבריונות ואלימות ולכן אני מתנגד לריכוך"

סיעת הליכוד אישרה את מתווה ריכוך הרפורמה; ארבעה התנגדו
אופיר כץ עם בנימין נתניהו צילום: אריק מרמור, פלאש 90

בתום דיון סיעתי סוער ומתוח, סיעת הליכוד הצביעה הערב (שני) ברוב מוחץ על ריכוך הרפורמה המשפטית, ארבעה חברי כנסת הצביעו נגד הנוסח המרוכך.

בליכוד הסבירו כי "שיטה זו שבה נציגי הציבור בוחרים שופטים נהוגה כמעט בכל הדמוקרטיות בעולם. הטענה שביטול המנגנון שבו השופטים ממנים את עצמם זה ׳קץ הדמוקרטיה׳ - משוללת יסוד".

"החוק לא מאפשר השתלטות של הקואליציה או האופוזיציה על בית המשפט, אלא מבטיח שיהיה גיוון בהרכב השופטים", לשון הודעת הליכוד.

חברי הכנסת דודי אמסלם, דני דנון, משה סעדה ומשה פסל הצביעו נגד הריכוך. חבר הכנסת דנון טען כי מדובר בהתקפלות, "מהרגע הראשון הבהרתי שאני תומך ברפורמה. העם נתן לנו מנדט ברור לבצע שינוי במערכת המשפט, ואמרתי שאתן לכך גב מלא. חשבתי שאפשר וצריך להתפשר למען רעיון האחדות, אבל להתפשר אין פירושו להתקפל".

"לצערי", הוסיף דנון ותקף, "אנו עדים בימים ובשבועות האחרונים להתנהלות לא טובה של הקואליציה, מתווים של שותפים בקואליציה שנשלפים באישון ליל, זיגזוג מ-0 ל-100 ומ-100 ל-0. לא נכון לוותר על נושאי ליבה כאשר אין הסכמה רחבה".

עוד הוסיף דנון "ברור לכולם שהצעדים שלנו יובילו רק להחרפת המאבק והדה לגיטימציה לבחירת העם הדמוקרטית. אם המהלך היה מביא להסכמה רחבה היה נכון לשקול ויתורים מפליגים. כעת נשארנו עם נסיגה מפוארת ובלי שום הסכמות. חבל".

ח"כ דודי אמסלם זעם גם הוא וטען: "אנחנו נכנעים לבריונות ואלימות ולכן אני מתנגד לריכוך. כמה שחשבתי שאני מכיר את הפרצוף שלהם (מתנגדי ברפורמה) אפילו הם הפתיעו אותי, אין להם שום בעיה לשרוף את המדינה".

גם ח"כ משה סעדה, לשעבר מ"מ ראש מח"ש וחבר וועדת החוקה כיום, זעם ואמר לחבריו בסיעת 'הליכוד': "בשביל פשרה עם הצד השני הייתי מוכן לתמוך אבל בלי פשרה זה מאוד בעייתי".

הרפורמה המשפטית סיעת הליכוד דודי אמסלם משה סעדה דני דנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד