כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
דנו ברפורמה

פגישה חריגה: היועמ"שית נועדה עם נגיד בנק ישראל

היועמ"שית נפגשה באופן חריג עם נגיד בנק ישראל כשהנושא העיקרי שבו דנו היה הרפורמה המשפטית. הנגיד הסביר ליועמ"שית על ההשלכות הכלכליות של הרפורמה

פגישה חריגה: היועמ"שית נועדה עם נגיד בנק ישראל
פרופ' אמיר ירון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ונגיד בנק ישראל הפרופסור אמיר ירון נועדו היום (שני) במשך שעה וחצי בלשכת היועמ"שית. כך דווח בחדשות 13. על פי הדיווח, בפגישה נידונו מספר נושאים, אך הנושא העיקרי שבהם היה הרפורמה המשפטית.

פרופ' ירון הסביר לבהרב-מיארה על ההשלכות הכלכליות של הרפורמה. זאת ימים אחרי הריאיון שהעניק לריצ'רד קווסט ב-CNN שבו הזהיר גם כן מפני המשמעויות של החקיקה.

בריאיון ל-CNN אמר הנגיד: "השינויים המתוכננים כרגע עלולים להחליש את עצמאות מערכת המשפט. המהלך כולו חפוז ולא נהנה מקונצנזוס רחב בציבור".

פרופ' ירון נשאל על החשש שמשקיעים בהייטק יעזבו והשיב: "חלקם מדברים על העברת הפעילות העסקית למקומות אחרים, ובטווח הארוך ההשלכות עלולות להתבטא בבריחת מוחות מישראל".

הוא הוסיף: "עצמאות בנק ישראל קריטית לכלכלה. כל מדינה שהחלישה את הבנק המרכזי ספגה השלכות משמעותיות. אני מאמין שמקבלי ההחלטות אצלנו מבינים זאת. ראש הממשלה בנימין נתניהו עצמו וכן שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הבהירו כי רק הנגיד מחליט על גובה הריבית".

בבנק ישראל ובמשרד המשפטים סירבו להתייחס לדיווח.

פרופ' אמיר ירון גלי בהרב מיארה הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד