ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
מתיחות מדינית

בגלל סמוטריץ': שגריר ישראל בירדן זומן לשיחת נזיפה

שגריר ישראל בירדן איתן סורקיס זומן לשיחת נזיפה בעקבות ההתבטאות של שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. בהודעת ירדן נאמר כי ינקטו צעדים "כדי לבלום מעשים כאלה"

בגלל סמוטריץ': שגריר ישראל בירדן זומן לשיחת נזיפה
בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שגריר ישראל בירדן איתן סורקיס זומן היום (שני) לשיחת נזיפה בעקבות ההתבטאות של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בעניין הפלסטינים והשימוש במפה של "ארץ ישראל השלמה".

מקור במשרד החוץ של ירדן מסר לתקשורת המקומית כי השגריר בעמאן זומן לשיחה בעקבות - "ההצהרות הגזעניות והקיצוניות של שר האוצר הישראלי והשימוש שעשה במפת ישראל הכוללת את ירדן ואת השטחים הפלסטיניים".

מוקדם יותר, משרד החוץ הגיב לדבריו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ ואמר כי, "ישראל מחויבת להסכם השלום עם ירדן מ-1994. לא חל כל שינוי בעמדת מדינת ישראל אשר מכירה בשלמותה הטריטוריאלית של הממלכה ההאשמית".

תגובת משרד החוץ הגיעה לאחר שמשרד החוץ הירדני בעמאן גינה בחריפות את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על שנאם אתמול בפאריז וברקע מפת ישראל עם שתי גדות הירדן, מפה המתעלמת מקיום ירדן והרשות הפלסטינית, המפה כללה בתוך גבולות ישראל גם את הגדה המערבית ואת ממלכת ירדן. בהודעה נאמר כי הדברים מהווים "הסתה פרועה והפרה של הסכם השלום בין ישראל וירדן".

המשרד גם גינה בהודעתו את ההצהרה של סמוטריץ' המכחישה את קיומו של עם פלסטיני, "והמתעלמת מזכויותיו ההיסטוריות של העם הפלסטיני" ומזהיר מפני "ההתנהלות הקיצונית והגזענית" של השר, כלשון ההודעה. בהודעה נאמר כי משרד החוץ הירדני ינקוט את הצעדים המדיניים והמשפטיים הנחוצים כדי לבלום מעשים כאלה.

כזכור, שר האוצר סמוטריץ' נשא אתמול נאום בפריז ואמר: "אין דבר כזה עם פלסטיני. סבי וסבתי הם הפלסטינים האמיתיים. העם הפלסטיני הוא המצאה של פחות מ-100 שנה. הערבים מסביב לא אהבו שעם ישראל חוזר הביתה אחרי 2000 שנה והמציאו עם פיקטיבי. זאת האמת וצריכים לשמוע אותה בבית הלבן".

ירדן ישראל משרד החוץ בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד