כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בדרום ובצפון

בשורה לחרדים: בקרוב רחצה נפרדת במעיינות

ברקע הצעת החוק שמבקש ח"כ גפני לקדם לפיו יוקצו שעות רחצה נפרדות במעיינות רשות הטבע והגנים, השרה עידית סילמן מגבשת פיילוט שעות רחצה נפרדות בשני מעיינות בדרום ובצפון לחרדים

בשורה לחרדים: בקרוב רחצה נפרדת במעיינות
רחצת חרדים צילום: הדס פרוש, פלאש 90

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מגבשת פיילוט מטעם משרדה לרחצה נפרדת במעיינות רשות הטבע והגנים, ובשלב הראשון הוא יחל לפעול בחודשי הקיץ הקרובים. כך דווח לראשונה ב'ישראל היום'.

במסגרת הפיילוט, תתאפשר רחצה נפרדת רק בשני מעיינות: בדרום - עין צוקים הסמוך לים המלח; ובצפון - בגן השלושה (הסחנה) הסמוך לבית שאן.

על פי מתווה הפיילוט שפרטיו הגיעו לידי 'ישראל היום', ההפרדה המגדרית תתאפשר רק לאחר שעות הרחצה בשני המעיינות, כדי לא לפגוע בזמני הרחצה של החברה הכללית. רוב אתרי רשות הטבע והגנים נסגרים כיום בשעה 17:00, והשרה סילמן מתכננת להפעיל את הרחצה הנפרדת רק לאחר מכן, מהשעה 18:00 עד 21:00 או עד 22:00.

ההחלטה של השרה להגנת הסביבה באה בהמשך להצעת חוק שמבקש חבר הכנסת משה גפני לקדם, שבה ביקש לעגן בחקיקה 15% משעות הפעילות לרחצה נפרדת. כאמור, סילמן מבקשת בפיילוט לתת מענה לאוכלוסייה החרדית - אך מעבר לשעות הפעילות, מטעם משרד הגנת הסביבה יחד עם רשות הטבע והגנים.

כזכור, בעבר היה כבר פיילוט לרחצה נפרדת שהופעל בתוך שעות הפעילות של מעיין עין צוקים ברשות הטבע והגנים, שנפסל על ידי משרד המשפטים בטענה שהוא גורם לאפליה. גם השרה הקודמת, תמר זנדברג, התנגדה לקידום פיילוט לרחצה נפרדת בחלק ממעיינות רט"ג.

מהשרה להגנת הסביבה עידית סילמן נמסר ל'ישראל היום': "משאבי הטבע שייכים לכולם. לכן, כחלק מהמדיניות עם כניסתי למשרד, שמנו דגש על יצירתיות ועל מציאת הפתרונות והדרכים להנגשת אתרי הטבע והשטחים הציבוריים לכלל הציבורים בישראל, ובכללם גם המגזר החרדי.

"הפיילוט שאותו אנו מעוניינים לבחון בקיץ הקרוב יפעל מעבר לזמני הביקור, ויאפשר גם לציבורים נוספים ליהנות מגישה למשאבי הטבע והמעיינות שאליהם לא נכנסו עד היום בשל אורח חייהם, וכל זאת מבלי לפגוע בשעות הפעילות של כלל האוכלוסייה". דברי השרה.

מעיינות ים המלח גן השלושה הסחנה הפרדה מגדרית הפרדה לחרדים עידית סילמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד