ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בסיוע צרפתי

אמריקאי שהוחזק כבן ערובה מאז 2016 שוחרר

אמריקאי שהיה בן ערובה מאז 2016 במערב אפריקה שוחרר לחופשי. דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, אמר שהאיש ששוחרר "יתאחד עם משפחתו לאחר בדיקה רפואית מלאה". ג'ף וודקה התגורר בניז'ר ​​במשך שנים לפני שנלקח בשבי, ועזר לאנשים באזור

אמריקאי שהוחזק כבן ערובה מאז 2016 שוחרר
ג'ונגל באפריקה צילום: Pixabay

ג'ף וודקה, עובד סיוע אמריקאי שהוחזק כבן ערובה במערב אפריקה במשך יותר משש שנים, שוחרר, כך אמר היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן. וודקה נלקח מביתו באבאלק, ניז'ר, בשנת 2016 על ידי רשת טרור שפועלת ברחבי מאלי, ניז'ר ​​ובורקינה פאסו. הוא שוחרר מחוץ לניז'ר ​​באזור מאלי-בורקינה פאסו, כך אמר בכיר בממשל.

"הוקל לי אני שמח לראות את שחרורו של בן הערובה האמריקני ג'ף וודקה לאחר למעלה מ-6 שנים בשבי", צייץ סאליבן בטוויטר. "ארה"ב מודה לניז'ר ​​על עזרתה להחזיר אותו הביתה לכל מי שמתגעגע ואוהב אותו. אני מודה לרבים בכל רחבי הממשלה שלנו שעבדו ללא לאות להבטחת חירותו".

דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, אמר שוודקה יתאחד עם משפחתו לאחר בדיקה רפואית מלאה. "לא נעשו שום הנחות. לא היו כאן חילופי (שבויים)", אמר קירבי. "זו הייתה פשוט עבודה קשה, מפרכת ומכוונת של דיפלומטים ומומחים אחרים ישירות עם ממשלת ניז'ר ​​כדי להחזיר אותו הביתה".

וודקה התגורר בניז'ר ​​במשך שנים לפני שנלקח בשבי, ועזר לאנשים באזור. מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן ביקר בניז'ר ​​כחלק ממסע לאפריקה בשבוע שעבר. במהלך אירוע מקומי ללא קשר לבן הערובה ביום שני, הנשיא המקומי אמר שהוא גאה להכריז על שובו של וודקה, וציין שהממשל שלו פועל להחזרת כל האמריקנים החטופים הביתה.

כמו כן ביום שני, ארגון ללא מטרות רווח "כתבים ללא גבולות" הודיע ​​כי העיתונאי הצרפתי אוליבייה דובואה שוחרר לאחר שהיה בן ערובה במשך 711 ימים על ידי קבוצה חמושה המזוהה עם אל-קאעידה בסאהל - אפריקה. הקבוצה מסרה שהעיתונאי קם מחדש, "חופשי ומחויך", ביום שני בבירת ניז'ר, כך דיווחה רשת CBS.

"אנחנו שמחים מאוד עם הקלה עצומה", אמר כריסטוף דלואר, מזכ"ל ארגון כתבים ללא גבולות. "קיבלנו חדשות מרגיעות על אוליבייה דובואה בכמה הזדמנויות בחודשים האחרונים, ושוב ממש לאחרונה. נראה שהוא במצב טוב אבל משך הזמן בשבי הדאיג אותנו. אנו מודים לשלטונות הצרפתיים על שעשו את מה שנדרש כדי להשיג את השחרור. לזכותה של צרפת ייאמר שהיא אינה מפקירה את אזרחיה כשהם כבני ערובה, ופועלת לשחרורם. מחשבותינו עם משפחתו, במיוחד משפחתו. אנו מצדיעים לכל מי שלקחו חלק בקמפיין למען השחרור שלו".

אפריקה בורקינה פאסו מערב אפריקה מאלי ג׳ייק סאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד