כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מחשש להאזנה אמריקאית

הקרמלין הודיע לגורמים רשמיים להפסיק להשתמש באייפון

הקרמלין הודיע לגורמים המעורבים בהכנות לבחירות לנשיאות רוסיה ב-2024 להפסיק להשתמש באייפון של אפל בגלל החשש שהמכשירים תחת האזנה של סוכנויות ביון מערביות, כולל של ארה"ב

הקרמלין הודיע לגורמים רשמיים להפסיק להשתמש באייפון
מכור לאייפון צילום: פלאש 90

הקרמלין הודיע לגורמים רשמיים להפסיק להשתמש באייפון. ההוראה ניתנה לגורמים המעורבים בהכנות לבחירות לנשיאות רוסיה ב-2024 להפסיק להשתמש באייפון של אפל בגלל החשש שהמכשירים תחת האזנה של סוכנויות ביון מערביות, כולל של ארה"ב.

ברוסיה דווח, כי סרגיי קיריינקו, סגן ראש הממשל הנשיאותי הראשון, אמר לפקידים בקרמלין המעורבים בפוליטיקה פנימית, להחליף את הטלפונים שלהם עד 1 באפריל.

"הכל נגמר עבור האייפון, או לזרוק אותו או לתת אותו לילדים", צוטט אחד ממשתתפי הפגישה. "כולם יצטרכו לעשות את זה במרץ". כשנשאל על הנושא ביום שני, אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב לרויטרס כי אינו יכול לאשר את הדיווח.

"אסור להשתמש בסמארטפונים לעסקים רשמיים", אמר פסקוב לכתבים. "לכל סמארטפון יש מנגנון די שקוף, לא משנה איזו מערכת הפעלה יש לו - אנדרואיד או iOS. מטבע הדברים, הם לא משמשים למטרות רשמיות".

הנשיא ולדימיר פוטין אמר שאין לו סמארטפון, אם כי פסקוב אמר שפוטין כן משתמש באינטרנט מעת לעת. כזכור זמן קצר לאחר שרוסיה פלשה לאוקראינה בשנה שעברה, מרגלים אמריקאים ובריטים חשפו מידע מודיעיני שפוטין מתכנן לפלוש. לא ברור כיצד השיגו המרגלים מידע מודיעיני כזה.

 

 

 

אייפון ארה''ב רוסיה הקרמלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד