ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אחרי ההצלחה עם סעודיה ואיראן

קיבלו תאבון: בכיר סיני מציע פסגה ישראלית פלסטינית בבייג'ינג

מקורב לממשל הסיני מספר בריאיון מיוחד על המעורבות הסינית במזרח התיכון, מגיב לחשש הישראלי מפני הסכם סעודיה-איראן, וגם מציע פסגה ישראלית פלסטינית בבייג'ינג

קיבלו תאבון: בכיר סיני מציע פסגה ישראלית פלסטינית בבייג'ינג
עלי שמח'אני (מימין), המתווך הסיני והשר הסעודי צילום: סוכנות הידיעות תסנים

ויקטור גאו, מקורב לממשלת סין, מי שמכונה לא פעם הדובר הלא רשמי של הממשל אומר בראיון לעמיחי שטיין ב'כאן חדשות': "סין מוכנה לארח שיחות בין ישראל לפלסטינים בבייג'ינג".

רגע אחרי ההסכם בין ערב הסעודית לאיראן, שסין הייתה השושבינה שלו, מדבר גאו, בכיר ב"מרכז הסיני לגלובליזציה" (Center for China and Globalization), על המעורבות הסינית במזרח התיכון והעידן החדש שמתחיל: "אני חושב שהסכם סעודיה איראן הוא 'רק השלב הראשון, יהיו עוד יוזמות נוספות מצד בייג'ינג. אני חושב שסין מביאה רעיונות חדשים, ומחוייבות לאיזור. ההסכם בין איראן לבין סעודיה גרם לזעזועים רבים במזרח התיכון – ואני אומר: אם הצלחנו להשיג הסכם בין 2 היריבות האלה – למה לא בין ישראל לפלסטינים".

על החשש בישראל מההסכם בין סעודיה לאיראן אמר: "קודם כל, על הטעם של התבשיל הזה איראן וסעודיה צריכות להחליט. אם ישראל שמחה או לא שמחה על השלום בין ערב הסעודית לאיראן, זה שיקול אפשרי - אבל זה לא השיקול המכריע ביותר. אם הם מחליטים לעשות שלום, אתה לא צריך להיות מכשול לשלול מהם את השלום".

ביומן הבוקר של כאן רשת ב' דווח, כי ויקטור גאו במסר לישראל על התלות בארה"ב: "אני תמיד אומר - אסור לשים את כל הביצים בסל אחד". גאו הוסיף: "במיוחד שלא בטוח כמה הסל הזה תורם לשלום איזורי. האמריקנים נמצאים באיזור כמה עשורים ולא ממש הצליחו להביא שלום, ולכן צריך גם להסתכל על סין שהיא מעצמה כלכלית ופוליטית". הוא הוסיף כי הגיע הזמן למצוא רעיונות ויוזמות חדשות לקידום השלום.

איראן סין מלחמת אוקראינה רוסיה סעודיה פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד