י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קובץ שדלף חושף

חברי משמרות המהפכה ניסו לפוצץ את מעונו של חמינאי בארטילריה

כמה מחברי משמרות המהפכה של איראן ניסו לפוצץ את מעונו של האייתוללה בארטילריה וסרבו לבצע פקודות לירות במפגינים אזרחים, כך עולה מקובץ שדלף לגבי דיון סודי בין 58 מפקדי משמרות המהפכה יחד עם האייתוללה. המפקדים הביעו תסכול מההפגנות והזהירו מפני העתיד

חברי משמרות המהפכה ניסו לפוצץ את מעונו של חמינאי בארטילריה
מפגינים באיראן נגד המשטר צילום: Iran international

גורמים בתוך הכוחות המזוינים החזקים ביותר של איראן ניסו לפגוע במעונו הרשמי של המנהיג העליון אייתוללה עלי חמינאי באמצעות ארטילריה, כך עולה מקובץ שדלף. הקובץ שדלף מפרט פגישה שהתקיימה ב-3 בינואר בין 58 מפקדי חיל משמרות המהפכה האסלאמיים המובחרים וחמינאי עצמו. כך דיווח ה'דיילי מייל'.

במהלך הפגישה הביעו כמה מפקדים את תסכולם מההפגנות המתמשכות והזהירו את חמינאי מפני עתידה של הרפובליקה האסלאמית. איראן היתה נתונה אז במחאות עממיות שדרשו שינויים כלכליים, חברתיים ופוליטיים בסיסיים במדינה מאז מותה של מחסה אמיני במעצר ב-16 בספטמבר. האישה בת ה-22 נעצרה על פי החשד כי לבשה חיג'אב שלא כחוק והוכתה ומתה במעצר.

המפקדים אישרו כי רוב הכוחות שבפיקודם סירבו להתעמת עם האנשים וסרבו פקודות לירות לעבר אזרחים. הפגישה הדגישה גם את הירידה במורל החיילים והעלייה בסכסוכים בין קציני משמרות המהפכה.

נציגו של חמינאי במסגרת משמרות המהפכה, עבדאללה חאג'י סדגי, אמר בפגישה כי הכוחות אינם באותו מצב כמו בשנה שעברה, במיוחד בכל הנוגע למורל שלהם. גולמלי רשידי, מפקד נוסף שהשתתף בפגישה, הזהיר כי הרפובליקה האסלאמית עומדת בפני אתגר גדול עוד יותר. הוא תיאר תקרית שבה אדם ניסה לפוצץ את מעונו של המנהיג העליון באמצעות ארטילריה בשיא ההפגנות נגד הממסד.

רשידי הוסיף: "מאז תחילת ההפגנות, יש לנו כוח אדם שמתריס נגד פקודות, אירוע אחד כלל אדם שתכנן לתקוף את מעונו של המנהיג העליון באמצעות ארטילריה. הודות לתגובה המיידית של חברינו ליחידה, אותרו ונתפסו העבריינים".

הקובץ שהודלף מספק תובנה לגבי המהומה בתוך הכוחות המזוינים החזקים ביותר של איראן, כאשר גורמים סרבו להתעמת עם בני עמם והביעו תסכול ממצב העניינים הנוכחי.

 

משמרות המהפכה האיתוללה עלי חמינאי איראן ירי ארטילרי מחסה אמיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד