י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כינוס חירום נערך

הייתם מעזים? הכירו את העבודה המסוכנת ביותר בישראל

ועדת העבודה והרווחה דנה במאבק בתאונות העבודה | המוס"ל מתריע: כ-70% מהעובדים עובדים בצורה לא בטיחותית בגובה, כ-40% מהעובדים שנשאלו דיווחו שלא סופק להם ציוד לעבודה בגובה

הייתם מעזים? הכירו את העבודה המסוכנת ביותר בישראל
סכנה צילום: Canva

כינוס חירום של ועדת העבודה של הכנסת נערך אתמול (שני) בראשות חה"כ ישראל אייכלר, השתתפו חברי כנסת, נציגי קבלנים, הסתדרות, משטרה, מינהל הבטיחות ועוד. 

סמנכ"ל המוס"ל שלמה אלוני הציג את פעילות המוסד לבטיחות ולגיהות בהדרכה, הסברה ומחקר. על פי מחקרי המוס"ל קיים פער מידע בתחום הבטיחות בקרב מנהלים, לראייה תוצאות סקר עבודה בגובה המראה שזה גורם ראשון בתאונות. 

מחקר חדש של המוסד לבטיחות ולגיהות מינואר 2023, מציג תמונה בעייתית לגבי אופן יישום הנחיות הבטיחות באתרי הבנייה על ידי המנהלים והעובדים. כ-70% מהעובדים עובדים בצורה לא בטיחותית בגובה, כ-40% מהעובדים שנשאלו דיווחו שלא סופק להם ציוד לעבודה בגובה. 33% לא יודעים להתאים את ציוד הבטיחות הנכון למשימה באתר העבודה. כ-12% מהעובדים בגובה עובדים ללא אישור בתוקף.

נתונים עגומים

המוס"ל ביצע בשנת 2022, 22,030 פעילויות לאבחון סיכונים והדרכות למנהלים במקומות העבודה, כ- 10,104 פעילויות נעשו באתרי בנייה. הליקויים המרכזיים שנמצאו בדו"ח המוס"ל: כ-1211 ליקויים של מחסור בשילוט בכניסה לאתר עם בעלי התפקידים והחברה המבצעת את הבנייה, 1,112 ליקויים הנוגעים לאי גידור אתר הבנייה כנדרש, כ-867 ליקויים הקשורים לדרכי גישה שאינן בטיחותיות באתר הבנייה, כ-835 ליקויים הנוגעים לאי כיסוי פתחים ואמצעי מיגון למניעת נפילה משטחי עבודה בגובה וכ-723 ליקויים על אי שימוש בציוד המיגון האישי במהלך העבודה.

המוס"ל נקט יוזמה והקים מערכי מניעה לאור התאונות הקטלניות, כגון הקמת המוקד הלאומי 'קו החיים' שבו כל אזרח יכול לדווח על סיכונים והפרות בטיחות באתרי הבנייה בישראל, הקמת המרכז הלאומי לסימולטורים למפעילי עגורנים, אתתים, מלגזות ומשאבות בטון.

בסיכום הוועדה הנחה היו"ר להמשך פעילות בתחום האכיפה והמניעה שיועלו לשר העבודה, כמו כן הציג את המוקד הלאומי "קו החיים" והזמין את הציבור הרחב ובעיקר את הפועלים באתריי הבנייה לדווח למוקד על סיכונים ומפגעים שיאפשרו למדריכי המוס"ל להגיע לאתרים ולסייע למנהלי העבודה למזער סיכונים ולהציל חיים. הנחה על בחינת רגולציה בתחום הכנסת האימון באמצעות הסימולטורים ואחריות בעלי תפקידים באתרי הבנייה.

 

סכנה עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד