ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בתגובה לצו המעצר

רוסיה פתחה בחקירה נגד שופטי בית הדין הבינלאומי בהאג

שלושה ימים אחרי צו המעצר שהוציא בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, והתגובה הרוסית מגיעה: מוסקבה הודיעה כי גוף התביעה הרוסי פתח בחקירה פלילית נגד שופטי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ונגד התובע בבית הדין, קארים חאן. בין ההאשמות: פתיחת תיק נגד מי שידוע מראש כי הוא חף מפשע

רוסיה פתחה בחקירה נגד שופטי בית הדין הבינלאומי בהאג
מלחמת אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

שלושה ימים אחרי שהוציא צו מעצר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, סופג בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג את התגובה מרוסיה. במוסקבה הודיעו כי גוף התביעה הלאומי, המכונה "ועדת החקירה", פתח בחקירה פלילית נגד שופטי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ונגד התובע בבית הדין, קארים חאן.

כזכור, ביום שישי הוציאו שופטי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, צווי מעצר נגד ולדימיר פוטין ונגד מריה אלכסייבנה לבובה-בלובה. הצו הוצא נגד פוטין בשל אחריותו לפשעי המלחמה הכוללים גירוש בלתי חוקי של ילדים והעברה בלתי חוקית של ילדים מאזורים כבושים לרוסיה.

הפשעים בוצעו בשטח הכבוש האוקראיני מה-24 בפברואר 2022. בהודעה של בית הדין נאמר: "יש יסוד סביר להניח שמר פוטין נושא באחריות פלילית אינדיבידואלית לפשעים הנ"ל, על ביצוע המעשים ישירות, במשותף עם אחרים ו/או באמצעות אחרים בשל כישלונו להפעיל שליטה נאותה על הכפופים לו, הן אזרחיים והן צבאיים שביצעו את המעשים".

בין סעיפי החשד בתיק שנפתח נגד בית הדין הפלילי בהאג נמצאים פתיחת תיק פלילי נגד מי שמראש ידוע כי הוא חף מפשע; האשמה בפשעים חמורים או חמורים מאוד והכנה לתקיפת ראש מדינה זרה הנהנה מחסינות בינלאומית, במטרה להביא להסלמה ביחסים הבינלאומיים.

בית הדין הבינלאומי בהאג מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד