ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מחקר חדש

רוב גדול מהישראלים מעידים על תחושות אחווה עם יהודי התפוצות

מחקר "מדד הקִרבה לתפוצות" מעיד על רקע ההערכות על קרע בין ישראל לתפוצות כי רוב הישראלים מעידים על תחושת אחווה וגורל משותף עם יהודי העולם, חושבים שמדינת ישראל צריכה לגלות אחריות כלפיהם וגורסים כי על ישראל להתחשב בדעותיהם בענייני חוץ וביטחון

רוב גדול מהישראלים מעידים על תחושות אחווה עם יהודי התפוצות
יהודים ברוסיה צילום: ארכיון

אתמול הוגש לנשיא הרצוג "מדד הקִרבה התפוצות", מחקר מיוחד שנערך ביוזמת משרד התפוצות ובוחן את יחסם של הישראלים ליהודי העולם. מנתוני המחקר עולה כי כ-81% מהישראלים מוטרדים מהתקפות אנטישמיות נגד יהודי התפוצות, בעוד 61% סבורים כי למדינת ישראל יש אחריות לביטחונם של יהודי העולם הסובלים מאנטישמיות זו.

עוד מעלה המחקר כי כ-70% מהישראלים חשים תחושת גורל משותף עם יהודי התפוצות, ו-60% מעידים על תחושת אחווה עימם וחושבים שעל מדינת ישראל מוטלת האחריות להמשך הקיום היהודי בתפוצות ולא רק בארץ.

כשהרפורמה המשפטית, השלכותיה המדיניות וההתנגדות לה בקהילות יהודיות רבות ברחבי העולם, בדק המחקר ומצא כי 54% מהישראלים חושבים שהחברה הישראלית צריכה להתחשב בדעתם של יהודי התפוצות ובאינטרסים שלהם בתהליכי קבלת החלטות בנושאי מדיניות חוץ וביטחון שיכולות להשפיע על מעמדם ומצבם של היהודים בחו"ל. יחד עם זאת, כ-57% מהישראלים מסכימים שיש למדינת ישראל מחויבות מוסרית לעזור ליהודים בעולם הסובלים מבעיות כלכליות או מאסונות טבע.

המחקר העלה כי 53% מהישראלים רואים בהתבוללות איום קיומי על היהדות, ולבסוף מצא כי 41% מהישראלים מרגישים תחושת אחריות אישית כלפי יהודי התפוצות שלא בחרו לעלות לישראל. עם זאת, 76% מהנשאלים מסכימים כי "יהודי התפוצות צריכים לתמוך בישראל כיוון שזה מקום המקלט שלהם אם חלילה ירדפו אותם".

תפוצות אנטישמיות הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד