י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חשש ממהומות

הנשיא לשעבר טראמפ עשוי להיעצר היום

גורמים רשמיים מתכוננים להגשת כתב אישום אפשרי נגד טראמפ,  דבר שיביא למעצרו במנהטן. סוכנויות אכיפת החוק קיימו אתמול דיון בנושא, כולל אבטחת בית המשפט וכיצד טראמפ עשוי להגיב

הנשיא לשעבר טראמפ עשוי להיעצר היום
טראמפ בנאומו צילום: דוברות הבית הלבן

מחסומי פלדה הוצבו מחוץ לבית המשפט הפלילי במנהטן לקראת הגשת כתב אישום אשרי היום נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שטען ברשתות החברתיות שהוא ייעצר היום (שלישי). הנשיא לשעבר אמר לתומכיו למחות ולהפגין. מקורות מודיעין אומרים שהם רואים עלייה באיומים כלפי רשויות אכיפת החוק ופקידי ממשל מאז הודעתו של טראמפ.

בארה"ב דווח כי השירות החשאי האמריקני מתאם תוכניות אבטחה עם משטרת ניו יורק במקרה שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ יואשם ויועמד לדין בבית משפט במנהטן. שתי סוכנויות אכיפת החוק קיימו אתמול דיון בנושא, כולל אבטחת בית המשפט וכיצד טראמפ עשוי להגיב. יש לציין כי נאשמים פליליים בעבירות צווארון לבן בניו יורק מורשים בדרך כלל לנהל משא ומתן על כניעה ללא צורך במעצר.

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, אמר כי הוא "בטוח שהעיר ערוכה לכל הפגנות הקשורות להגשת כתב אישום פוטנציאלי נגד הנשיא לשעבר, אנו עוקבים אחר תגובות ברשתות החברתיות, ומשטרת ניו יורק ממלאת את תפקידה הרגיל לוודא שאין פעולות בלתי הולמות בעיר", אמר אדאמס ביום שני במסיבת עיתונאים. "אנחנו בטוחים שנוכל לעשות את זה".

כזכור טראמפ קרא לתומכיו להפגין אם ייעצר בקשר לכספים שהעביר בצורה לא חוקית ב-2016. מייקל כהן, עורך דינו האישי לשעבר של טראמפ, שילם 130,000 דולר לא חוקיים בימים האחרונים של הקמפיין לנשיאות ב-2016 כדי להשתיק שערוריה שהיתה פוגעת בסיכוי שלו לזכות בנשיאות. הנשיא לשעבר הכחיש את הפרשה.

התובע המחוזי של מנהטן, אלווין בראג, שוקל אם להאשים את טראמפ בזיוף מסמכים עסקיים, לאחר שארגון טראמפ החזיר לכהן את התשלום ולאחר מכן רשם את ההחזר כהוצאה משפטית, כך אמרו מקורות לרשת ABC. טראמפ כינה את התשלום "חוזה פרטי בין שני צדדים" והכחיש כל עבירה על החוק.

מעולם לא הוגש כתב אישום נגד נשיא ארה"ב בהווה או לשעבר בשל התנהגות פלילית.

 

דונלד טראמפ מנהטן מהומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד