כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"למחוק את חווארה"

המשטרה בודקת האם דובר הח"כית קרא להסתה

לאחר שקרא "למחוק את חווארה", המשטרה בודקת האם דבריו של אלישע ירד, הדובר של ח"כ לימור סון הר מלך, נחשבים להסתה | בתום הבדיקה תעביר המשטרה חוות דעת לפרקליטות - שתחליט אם לפתוח בחקירה • ירד מסר בתגובה: "איני רואה כל פסול בקריאה למחוק כפר מרצחים"

המשטרה בודקת האם דובר הח"כית קרא להסתה
אלישע ירד צילום: אריק מרמור, פלאש 90

אגף החקירות והמודיעין במשטרה בוחן אם התבטאויותיו של אלישע ירד, הדובר של חברת הכנסת לימור סון הר מלך, אודות "מחיקת חווארה", מהוות הסתה. כך פורסם לראשונה ב'כאן 11'. לאחר פיגוע הירי בכפר בו נפצע לוחם המארינס דיוויד שטרן, ירד קרא בציוץ בחשבון הטוויטר שלו "למחוק את חווארה" והוסיף: "המערכת תתעורר רק כשתנסו להגן על עצמכם בידיים". בתום הבדיקה תכין המשטרה חוות דעת שתועבר לפרקליטות - שתצטרך להחליט אם לפתוח בחקירה נגדו.

בתשובה לכך שכתבת 'כאן חדשות' הביעה ביקורת בחשבונה בטוויטר על ציוצו של ירד, כתב הדובר של חברת הכנסת מ'עוצמה יהודית' כי שר הביטחון יואב גלנט צריך להתעורר ולמחוק "לא רק את חווארה אלא גם את הכפרים ליד". כשנשאל איך "יימחקו" את חווארה כתב ירד כי צריך "להחזיר את פעולות התגמול לצבא".

ירד אינו הראשון שקרא למחוק את הכפר. בתחילת החודש, לאחר פיגוע הירי בחווארה בו נרצחו האחים הלל ויגל יניב הי"ד, קרא גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' "למחוק את חווארה". מדינות רבות גינו בחריפות את האמירה, בהן ארצות הברית, מצרים, צרפת וסעודיה. בביקוריו האחרונים בארצות הברית ובצרפת, הממשל בוושינגטון ובפריז החרימו את שר האוצר וסירבו להיפגש איתו וזאת למרות שהתנצל לפחות פעמיים על הדברים שנאמרו בעידנא דריתחא.

לפני כשבוע פורסם לראשונה ב'כאן' כי חבר הכנסת צביקה פוגל זומן לחקירה ביחידת להב 433 של המשטרה בעקבות אמירה דומה בראיון לרדיו 'גלי ישראל'.

אלישע ירד מסר בתגובה לפרסום כי יתכן וייחקר: "חופש ביטוי לא קיים רק לשמאלנים. תמוה שהמשטרה, שמתעלמת מתלונות על מופעי תמיכה בטרור של איימן עודה, עופר כסיף והיבא יזבק, ממהרת להלך אימים ולפתוח בהליכים על אמירות לגיטימיות מצד פעילי ימין".

"פעולות תגמול הן כלי חיוני במערכה כנגד הטרור, ורבים וטובים ממני כמו משה דיין, דוד בן גוריון ויגאל ידין קראו והנחו את צה"ל לבצע פעולות תגמול הרתעתיות בכפרי המחבלים. איני רואה כל פסול בקריאה למערכת הביטחון למחוק כפר מרצחים שהוציא מתוכו מאות פיגועים בשנה האחרונה. כל אדם חפץ חיים היה חותם על דבריי בשתי ידיים". כך ירד בתגובתו.

דברי הסתה חווארה אלישע ירד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד