י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המתיחות גואה

בגלל אדם אחד: 27 מיליון איש נותקו מהרשת

בעקבות חיפוש אחר מנהיג קבוצה בדלנית בחבל פנג'אב שבהודו, כ-27 מיליון איש מנותקים כבר כמה ימים מרשת האינטרנט. המתיחות גלשה מחוץ לגבולות הודו כאשר תומכיו ביצעו ונדליזם מחוץ לשגרירות הודו בלונדון

בגלל אדם אחד: 27 מיליון איש נותקו מהרשת
אזרחים בהודו צילום: unsplash

ממשלת הודו ניתקה מרשת האינטרנט כ-27 מיליון בני אדם בחבל פנג'אב בצפון המדינה. מדובר במהלך יזום שהתבצע שלושה ימים ברציפות – כחלק ממבצע ללכידת מנהיג של תנועה סיקית בדלנית הפועלת באיזור אמריטפל סינג. הניתוק מהרשת אמור היה להימשך כיממה, אך ככל שהניסיון ללכוד את סינג כשל – כך הוארך הניתוק היזום ביום נוסף.

ממשלת מחוז פנג'אב בהודו נימקה את ניתוק האזרחים מרשת האינטרנט בצורך בשמירה על שלום הציבור ובמניעת הפרות סדר. בתמונות ששידרה הטלוויזיה ההודית נראו תומכיו של סינג כשהם מסתובבים עם מקלות בניסיון להגן על מנהיגם מפני תפיסה על ידי הרשויות.

מדובר במתיחות היסטורית בחבל פנג'אב לאחר שהודו קיבלה את עצמאותה מבריטניה בשנת 1947. מאז ועד היום קמו במחוז פנג'אב תנועות סיקיות בדלניות הדורשות עצמאות מניו דלהי. אך הפעם המתיחות גלשה גם מחוץ לגבולות הודו.

בהודעה שפרסמה התנועה הסיקית הפועלת בקנדה קבעו החותמים כי אין לעצור את סינג מאחר ושלטונות הודו עלולים לרצוח אותו בעת המעצר ויטענו לאחר מכן כי היווה סכנה בעת המעצר או שיציגו את מותו כמוות טבעי. במקביל תומכיו של סינג ביצעו ונדליזם סביב בניין שגרירות הודו בלונדון. ראש עיריית לונדון סאדיק חאן גינה בחריפות את האירועים – אך למרות כל מאמצי ההרגעה המתיחות סביב המתרחש בימים אלה בפנג'אב - נמשכת ומתעצמת מיום ליום.

הודו בדלנים ניתוק אינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד