כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"חוסר וודאות"

אחרי שפיטרה 18 אלף עובדים, עוד אלפים בדרך

האם אמזון לקראת קריסה? אחרי שפיטרה בתחילת השנה 18 אלף מעובדיה, החברה מודיעה על פיטוריהם של עוד כמה אלפים נוספים וזאת על רקע "חוסר וודאות ביחס לעתיד הקרוב"

אחרי שפיטרה 18 אלף עובדים, עוד אלפים בדרך
אמזון צילום: pexels

מנכ"ל חברת אמזון אנדי ג'סי הודיע על קיצוץ של 9,000 משרות שייכנס לתוקף בשבועות הקרובים. בהודעתו צוין כי הסיבה לגל הפיטורים הוא "חוסר ודאות ביחס לעתיד הקרוב".

הקיצוץ הנוכחי מצטרף לגל הקיצוצים קודם עליו הודיעה החברה בתחילת ינואר, במסגרתו פוטרו 18 אלף עובדים, בהם כמה עשרות בישראל.

בשלושת החודשים האחרונים מאז 2023 כמה מענקיות הטכנולוגיה הודיעו על פיטורים משמעותיים. ביום שלישי שעבר הודיעה חברת מטא - פייסבוק על פיטורים נרחבים של 10,000 עובדים, ארבעה חודשים אחרי שפיטרה 11 אלף עובדים. נשיא ומנכ"ל החברה מארק צוקרברג, פנה במכתב לעובדים: "אנחנו צפויים לצמצם את גודל הצוות שלנו". עוד נכתב כי החברה לא תאייש 5,000 משרות פנויות שטרם מולאו.

משרדי אמזון. צילום: pexels.

כחודש לפני כן ב-9 בפברואר, הודיע חברת 'יאהו' על קיצוץ של יותר מ-20% מכוח העבודה שלה, כחלק מארגון מחדש של היחידה העוסקת בפרסום ברשת (ad tech). הקיצוצים ישפיעו על למעלה מ-1,600 עובדים.

ב-20 בינואר הודיעה גוגל העולמית על קיצוץ של כ-6% מכוח האדם, שהם כ-12 אלף עובדים. הערכות מדברות שגם בישראל יפוטרו כ-6% מכ-2,200 עובדים, שהם, לפי הערכות, כ-130 עובדים. מדובר בסבב הפיטורים הגדול שביצעה החברה אי פעם, והוא נעשה כשברקע תחזיות כלכליות מורכבות. הפיטורים יהיו גלובליים, אך יורגשו בעיקר בארצות הברית, בתחומי הגיוס והפרויקטים של החברה.

שלושה ימים קודם לכן, ב-17 בינואר, הודיעה חברת 'מייקרוסופט' שתקצץ 5% מכוח העבודה שלה, שנאמד בפיטורי 11 אלף עובדים לפחות.

אמזון גל פיטורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד