כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חשש מטקסי יום הזיכרון

קברו של יוני נתניהו חולל? משרד הביטחון מכחיש

הבוקר נחשף כי לפני כשבועיים חולל קברו של אחיו הבכור של ראש הממשלה נתניהו, יוני | משרד הביטחון מצידו נותן גרסה אחרת לאירוע | יו"ר יד לבנים', אלי בן-שם, אמר כי אינו מעונין שבטקסי יום הזכרון ישתתפו פוליטיקאים מחשש למחאות

קברו של יוני נתניהו חולל? משרד הביטחון מכחיש
ביבי בקבר אחיו יוני נתניהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר יד לבנים', אלי בן-שם, התראיין הבוקר (שלישי) ברשת ב' וסיפר בכאב גדול שקברו של יוני נתניהו, מי שהיה מפקד סיירת מטכ"ל חולל ע"י אלמונים  לפני כשבועיים. הם שפכו צבע על מצבתו בבית הקברות הצבאי בהר הרצל בירושלים, ליד קברו של הרמטכ"ל דוד אלעזר.

מנגד, במשרד הבטחון מכחישים את האמירה של יו"ר יד לבנים בגל"צ לפיה הושחת קברו של יוני נתניהו ז"ל: "מדובר באנשים שהניחו על הקבר לב אדום במסגרת מיזם זיכרון, ואותה אבן אדומה לכלכה מעט את הקבר בצבע אדום, במה שעלול להיראות כמו שפיכת טיפות אדומות על הקבר. במשרד הביטחון מבהירים כי לא מדובר בהשחתה של הקבר והצבע האדום נוקה כעבור זמן קצר".

יוני היה אחיו הבכור של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושל אחיו הקטן, עידו.

יוני נהרג במהלך מבצע אנטבה לשחרור בני ערובה ממטוס אייר פראנס שנחטף לאנטבה שבאוגנדה. בעקבות מותו הוענק למבצע השם "מבצע יונתן".

לפני כשנתיים, ביום בו צוינו 45 שנים למבצע השחרור בו נפל, כתב ראש הממשלה נתניהו: "היום לפני 45 שנה נפל אחי יוני, סא״ל יונתן נתניהו ז״ל, במבצע יונתן לשחרור החטופים באנטבה, אוגנדה. מבצע החילוץ באנטבה הפך לסמל עולמי לתעוזה ונחישות במלחמה בטרור והעלה את קרנם של צה״ל ומדינת ישראל בין האומות.

להוריי ז״ל, לאחי עדו ולי, זה היה אובדן בל יתואר ששינה את חיינו לעד. במרוצת השנים דמותו של יוני הפכה מקור השראה לרבים, בין השאר בזכות ספר המכתבים שהותיר אחריו, ״מכתבי יוני״.

כל יום אני זוכר אותו. צר לי עליך אחי יונתן, נעמת לי מאוד." 

אלי בן-שם, מי שמכהן כיו"ר יד לבנים, אמר לאחרונה בשיחות סגורות שלא היה רוצה שבעלי תפקיד פוליטי ישתתפו ביום הזכרון כדי למנוע מצבים לא נעימים בהם מפגינים כנגד הרפורמה המשפטית, יצעקו לעברם במהלך הטקס.

 

יוני נתניהו ביבי נתניהו חילול קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד