כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

המשפחה לחוטף מדאעש: "איפה הרחמים שלך?"

משפחת העיתונאי האמריקני-ישראלי שוברת שתיקה • אובמה וקמרון במאמר משותף: "לא ניכנע לפחד מרוצחים ברברים"

צילומסך
צילומסך

משפחת סוטלוף היושבת שבעה על מות בנה, סטיבן יואל סוטלוף הי"ד, במיאמי, שוברת שתיקה. הלילה (ה'), מסרה הודעה לתקשורת בעקבות פרסום סרטון עריפת ראשו.

דובר מטעם המשפחה אמר בפתח בית המשפחה במיאמי לעיתונאים, כי "סטיבן ניסה למצוא את הטוב שחבוי בעולם אפל ולתת קול לחלשים ולסובלים בעולם הערבי.

"הוא לא היה גיבור, לא הרפתקן ולא מכור למלחמות אלא נמשך לסיפורים הסוערים של המזרח התיכון. אנו אבלים על מותו אך לא ניתן לאויבים שלנו להחזיקנו בשבי עם הנשק היחידי שבידיהם - הפחד".

דובר המשפחה גם הקריא הצהרה בערבית ובה פנייה ישירה למנהיג דאעש אבו באכר בגדדי ובה אמר: : "חודש הרמאדן הוא חודש של רחמים. איפה הרחמים שלך?. הדת שלך והקוראן קובע שעל אדם ללות רחמים, מדוע עברת על איסור. אני פונה אליך באדיבות. אין לי חרב ביד, ואני מוכן לשמוע את תשובתך".

משפחת סוטולוף, יושבת שבעה בביתה, והיא צפוייה לקיים עצרת מרכזית בקהילה בה חברים הוריו של סוטולוף, במיאמי.

סטיבן סוטלוף, נולד למשפחה יהודית בפלורידה לבת ניצולי שואה ולמד בילדותו בבית ספר יהודי. הוא עלה ארצה ולמד בישראל בין השנים 2005-2008.

אחר כך שב למולדתו וביולי 2013 חזר לישראל ויצא לסקר ככתב פרילאנס, את מלחמת האזרחים בסוריה, שם נחטף לפי הערכות לפני שנה.

מקימים קואליציה
תוך כך, בריטניה וארה"ב ישפתו פעולה בהקמת קואליציה רחבה שתפעל נגד הארגון.

נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון כתבו מאמר משותף שפורסם הבוקר ב"טיימס" הלונדוני, ובו כתבו: כי: "דאעש לא תנצח. בריטניה וארה"ב לא ייכנעו לפחד על ידי רוצחים ברברים".

נושא הקמת קואליציה נגד דאעש הועלה גם בשיחה שבין מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי וראש הממשלה בנימין נתניהו. יהיו חברים בקואליציה מדינות כמו סעודיה, ירדן ומדינות המפרץ הפרסי.

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית שדיווחה על הפגישה אמרה כי, "אנחנו ממוקדים במשאבים וביכולות של המדינות השונות. לישראל יכולות מודיעיניות באזור, והיא מסוגלת לסייע באספקת נשק לכורדים".

עם זאת, לא נראה שצפוייה פעילות צבאית מיידית, לפני הקמת קואליציה רחבה.

הלילה העריך שר ההגנה של ארה"ב צ'אק הייגל בראיון לCNN,כי יותר מ-100 אזרחים אמריקנים לוחמים בשורות דאעש. "הם שולטים בחצי משטח עיראק כיום. מוטב שניקח אותם ברצינות", אמר.

גם סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התחייב כי אמריקה תרדוף את הטרוריסטים שרצחו את שני העיתונאים האמריקנים "עד לשערי הגיהנום".
רצח טרור מיאמי ישראל דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד