כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
תחקיר הפיגוע במגידו

סולם, והדרכה מחיזבאללה: כך חדר המחבל מלבנון לתוך שטח ישראל

המחבל שביצע את פיגוע המטען במגידו עבר את הגבול מלבנון לשטח ישראל בעזרת סולם שסייע לחצות את הגדר החכמה מבלי שזוהה. ההערכה הינה כי חיזבאללה מעורב בתכנון הפיגוע • מדובר צה"ל נמסר: "נשללה לחלוטין האפשרות כי מדובר בחצייה תת קרקעית משטח לבנון לישראל"

סולם, והדרכה מחיזבאללה: כך חדר המחבל מלבנון לתוך שטח ישראל
סריקות אחר המחבל צילום: דובר צה"ל

בדקות האחרונות הותר לפרסום כי המחבל שחצה את הגבול מלבנון לישראל וביצע את פיגוע המטען במגידו, עבר את הגבול באמצעות סולם שעליו טיפס, וכך הצליח לעבור מעל הגדר החכמה שמאתרת כל נגיעה בה - מבלי שאותר על ידי כוחות הביטחון.

מתחזקת ההערכה בישראל כי המחבל נשלח על ידי ארגון חיזבאללה, שידע להדריך אותו בנוגע לציר ושיטת החצייה, וכן להכין אותו לפעולה.

כבר אמש הודיע צה"ל כי על פי ממצאי התחקיר הצבאי המחבל לא חדר ממנהרה. הצבא ממשיך במאמצי התיחקור כיצד חצה המחבל את גדר המערכת בגבול ישראל- לבנון, אך שלל אפשרות שמדובר במנהרה תת-קרקעית. 

כזכור, לפני שבועיים אירע הפיגוע במהלכו המחבל הגיע עד צומת מגידו, שם הופעל ביום שני בבוקר מטען חבלה שגרם לפציעתו הקשה של שרף אלדין, בן 21, תושב הכפר 'סאלם' שבעמק יזרעאל.

מדובר צה"ל אמש נמסר כי "בימים האחרונים מתקיים מאמץ לתחקור חציית המחבל אשר ביצע את הפיגוע בצומת מגידו. פוענחה שיטת חציית הגדר, ונשללה לחלוטין האפשרות כי מדובר בחצייה תת קרקעית משטח לבנון לישראל. צה"ל ממשיך ללמוד ולתחקר את האירוע ולהפיק את הלקחים המבצעיים הנדרשים".

מגידו הפיגוע במגידו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד