ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"אדם גזען וקיצוני"

בכיר ירדני על דברי סמוטריץ': הובהרה עמדת ישראל בשיחות

שר החוץ הירדני התייחס במסיבת עיתונאים ברבת עמון לסערה שהוביל שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ואמר: "התקבלו שיחות רבות מבכירים ישראלים על מנת להבהיר את עמדת ישראל". עוד אמר: "נקטנו עמדה ברורה. הצהרות של אדם גזען וקיצוני כזה לא יטלטלו אותנו"

בכיר ירדני על דברי סמוטריץ': הובהרה עמדת ישראל בשיחות
בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, התייחס היום (שלישי) במסיבת עיתונאים ברבת עמון לסערה שהוביל שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ואמר כי התקבלו שיחות רבות מבכירים ישראלים על מנת להבהיר את עמדת ישראל המכירה בגבולות ירדן ובשלמותה: "נקטנו עמדה ברורה. הצהרות של אדם גזען וקיצוני כזה לא יטלטלו אותנו. כל העולם מכיר את גזענותו וקיצוניותו", אמר.

א-ספדי הוסיף: "היינו ברורים שמה שאמר האיש הזה אלה דברים גזעניים ומסיתים ועל הממשלה הישראלית להבהיר שההצהרות האלה לא מייצגות אותה. ראינו את ההצהרות בצד הישראלי ואנחנו ממשיכים לעקוב אחר הנושא. ננקוט את הצעדים הנדרשים כדי להעביר את העמדה הברורה שלנו".

א-ספדי נשאל האם המשבר הסתיים או שירדן ממתינה לתגובה ישראלית רשמית על דבריו של סמוטריץ' והשיב: "אנחנו לא יזמנו את השיחות. הם הישראלים יזמו את השיחות איתנו בניסיון להדגיש שישראל מכבדת את הסכם השלום ואת ריבונותה של ירדן".

א-ספדי המשיך: "אנחנו כמו שאמרתי רוצים עמדה ברורה שההצהרות האלה לא מייצגות את הממשלה הישראלית. הם ביטאו זאת בדרך כזו או אחרת, אבל אנחנו לא נסכים לשום עמימות בנושא הזה".

על השאלה מה יקרה אם הפרובוקציות מצד ישראל יתגברו בייחוד בהר הבית אמר א-ספדי: "אם הפרובוקציות האלה יגברו, אז ירדן תנקוט את העמדות הנחוצות". לדבריו, אם תהיה הסלמה ברמדאן, אז ירדן תנקוט את העמדות הנדרשות לא רק כדי להגן על עמדותיה ועקרונותיה, אלא כדי לסייע לעם הפלסטיני.

כזכור, שר האוצר סמוטריץ' נשא השבוע נאום בפריז ואמר: "אין דבר כזה עם פלסטיני. סבי וסבתי הם הפלסטינים האמיתיים. העם הפלסטיני הוא המצאה של פחות מ-100 שנה. הערבים מסביב לא אהבו שעם ישראל חוזר הביתה אחרי 2000 שנה והמציאו עם פיקטיבי. זאת האמת וצריכים לשמוע אותה בבית הלבן". בנוסף תועד כשברקע מפה המתעלמת מקיומה של ירדן.

ירדן ישראל בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד