כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
היה משותק 21 שנים

בלונדון ערכו טקס לזכרו של השגריר שנורה בפיגוע טרור

שר החוץ אלי כהן השתתף הבוקר בטקס זיכרון לציון 20 שנה לפטירתו של השגריר שלמה ארגוב ז"ל לאחר שנפגע קשה בפיגוע טרור בעת שכיהן כשגריר ישראל בבריטניה ב-1982. שר החוץ נפגש עם בני משפחתו של השגריר, שהיו אורחי הכבוד באירוע, והדגיש את פועלו של ארגוב כאחד מנציגיה הטובים ביותר של מדינת ישראל ומשרד החוץ. הלורד טאריק אחמד, השר הבריטי לנושאי מזרח תיכון, ייצג את הממשל הבריטי בטקס

בלונדון ערכו טקס לזכרו של השגריר שנורה בפיגוע טרור
השר כהן והלורד אחמד צילום: סטיוארט מיטשל

בלונדון ערכו טקס לזכרו של השגריר שנורה בפיגוע טרור ב-1982. שר החוץ אלי כהן שהשתתף בטקס אמר: "השגריר שלמה ארגוב ז"ל היה דיפלומט למופת שנרצח בידי מחבלים בני עוולה. הטרור אורב לא פעם לנציגינו ברחבי העולם אך ידינו לא ירפו, אנו נמשיך לעמוד בנחישות נגד הרשע והטרור למען מדינת ישראל".

שגרירת ישראל בבריטניה, ציפי חוטובלי: "יותר מארבעים שנה לאחר ניסיון ההתנקשות ועשרים שנה למותו הטראגי, מורשת השגריר שלמה ארגוב ז"ל ממשיכה. מתוך הכרה בקשר הבלתי מעורער בינה לבין ישראל, יצר השגריר ארגוב ידידות קרובה עם הקהילה היהודית הבריטית ולמרות שהרצח שלו היה אחד האירועים הטראומטיים ביותר בהיסטוריה הדיפלומטית של ישראל, מורשתו של השגריר ארגוב ממשיכה להציב את הסטנדרט הגבוה ביותר לכל דיפלומט ישראלי".

השגריר שלמה ארגוב ז"ל נפצע במהלך ניסיון התנקשות בחייו אשר ארע בלונדון ב-3 ביוני 1982. הוא נפטר בירושלים ב-2003, לאחר תקופה של 21 שנים בהן חי משותק מן הצוואר ומטה, קרבן לטרור ממנו הזהיר והתריע בתכיפות כה רבה בנאומיו.

אלי כהן בריטניה ציפי חוטובלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד