כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"התחלנו לירות כמעט ביחד"

דיוויד שטרן שנפצע בפיגוע הירי בחווארה מתאר את שאירע • צפו

יומיים מאז שנפצע בפיגוע בחווארה מתאר דיוויד שטרן את השתלשלות האירועים הדרמטית כשפגש פנים מול פנים את המחבל, מודה לציבור על התפילות וקורא לראשי המדינה להחזיר את הביטחון לשומרון. ראש מועצת שומרון: "דורש להפסיק את המציאות הזו, החזירו לנו את הביטחון"

דיוויד שטרן שנפצע בפיגוע הירי בחווארה מתאר את שאירע • צפו
דיוויד שטרן צילום: מתוך התיעוד

יומיים חלפו מאז דיוויד שטרן נורה בראשו בפיגוע ירי במרכז חווארה, ולמרות שנפגע קשה, לא היסס וירה לעבר המחבל. כעת, כשהוא מתאושש מפגיעתו בבית החולים בלינסון, הוא מתאר את השתלשלות האירועים ומודה על התמיכה שקיבל מעם ישראל שדאג לשלומו. לאחר דברי ההודיה, שטרן פונה אל הממשלה וכוחות הביטחון ודורש לפעול למען ביטחון תושבי השומרון, ולצאת בצעדים הכרחיים שעשויים למנוע את הפיגוע הבא.

דיוויד שטרן מתאר את השתלשלות האירועים הקשה: "ביום ראשון נסעתי עם אשתי בחווארה לכיוון ירושלים. הגעתי לכיכר, והמחבל עבר את הכביש, עצרתי לו, לעבור את הכביש".

שטרן מתאר כי מהר מאוד חשד במחבל. "התחלתי מיד ללכת לאקדח", מתאר שטרן, "המחבל הסתובב לכיוונינו והתחלנו לירות כמעט ביחד, הוא ירה עלינו, ואני יריתי עליו, וראיתי מהחלון בצד שאחרי שיריתי משהו כמו 10 כדורים הוא ברח. התקדמתי עם האוטו כמה מאות מטרים ועצרתי. התחלתי לשים חוסם עורקים ותחבושת, ואחרי כמה דקות האמבולנס הגיע ולקחו אותי לבית חולים".

לאחר תיאור האירועים פונה שטרן לציבור: "אני רוצה להגיד קודם כל תודה להשם ולכל עם ישראל על התפילות והתמיכה אני באמת מרגיש את האהבה של כולם תודה רבה". אך מיד אחרי דברי ההודיה מבקש שטרן מההנהגה המדינית והביטחונית: "אני רוצה להגיד שחייבים להחזיר את המחסומים אי אפשר להמשיך ככה אנחנו בנס יצאנו מהפיגוע אבל מה יהיה עם המשפחה הבאה".

ראש המועצה האזורית יוסי דגן הצטרף לקריאתו של שטרן ופנה לממשלה: "לצערי הרב תושבי השומרון מרגישים שמפקירים אותם, אל מול גל הטרור שהרשות הפלסטינית מנסה לחמם באזור חווארה ושכם. סגרו את החנויות בחווארה אחרי הפיגוע, אחרי יומיים פתחו אותם בשקט מה קרה המצב השתנה? את המחסומים הביטחוניים לא מחזירים, זה עלה כבר בדם של הלל ויגל השם יקום דמם, כמעט עלה בדם בחייו של דיוויד שטרן שניצל בנס כתוצאה מתושייתו. אני דורש הפסיקו את המציאות הזו החזירו לנו את הביטחון, אנחנו מרגישים מופקרים ואנחנו לא נקבל שמפקירים את התושבים שלנו".

חווארה פיגוע ירי פצוע קשה דיוויד שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד