כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הלשכה התגייסה לסייע

צעיר חרדי שנותר ללא אזרחות: "הייתי בין שמים וארץ"

צעיר חרדי שהיה ללא אזרחות תקופה ארוכה בשל מצב בירוקרטי, קיבל את תעודת הזכאות שלו ממשרד העלייה והקליטה, לאחר שנשאר "תלוי בין שמים וארץ". הצעיר שהוריו היגרו לארה"ב, הוגדר כ"קטין חוזר" ולא הצליח לקבל אזרחות ישראלית

צעיר חרדי שנותר ללא אזרחות: "הייתי בין שמים וארץ"
הצעיר במשרד הקליטה צילום: באדיבות המצלם

בשל בירוקרטיה ישראלית מסורבלת, צעיר חרדי שהתגורר בשנים האחרונות בניו יורק, לא קיבל אזרחות ישראלית וזאת למרות שנולד בישראל והוריו ישראלים. הצעיר נולד בארץ, אך עבר עם הוריו לחו"ל, וכשרצה לעלות לישראל גילה כי הוא חייב לספק מסמכים מסוימים שרק הוריו יכלו לספק, אך בגלל מצב משפחתי רגיש, הוא לא יכול להשיג את המסמכים המבוקשים ולכן נותר ללא אזרחות כשהוא מוגדר כתייר בארץ.

הצעיר סיפר ל'בחדרי חרדים', על השתלשלות העניינים: "פניתי למשרד העלייה והקליטה למטרת תושב חוזר. לאחר ביורוקרטיה מתישה נודע לי שהנושא הוא קטין חוזר ולא תושב חוזר. בכל מקום שהלכתי, כמו בנק, קופת חולים, ביטוח לאומי וכו', אמרו לי שיש לפנות קודם למשרד העלייה והקליטה. הם המפתח לכל דבר".

"אני במצב משפחת רגיש" סיפר, "ההורים שלי לא מדברים אחד עם השני מאז שאני ילד בן 3, הסיפור היה מורכב בשעתו ואין לי קשר עם אבא שלי. נדרשתי להביא הוכחה שגרתי עם אמא שלי באותן שנים כשהייתי קטן, אמא שלי לא בקו הבריאות, היא לא יכלה לספק לי מסמכים, אני הייתי זרוק בין שמים וארץ חודשים רבים".

"יש לציין שישבתי עם גב' פלורי ממשרד הקליטה שהעניקה לי שירות אדיב וסבלני, והנחתה אותי באשר למסמכים שיש להשיג בשביל השלמת פתיחת התיק לקטין חוזר. אחרי שבוע השגנו את כל המסמכים, חוץ מהמסמכים המסוימים שקשורים לעבר עם האבא. לא היתה אפשרות להשיג את המסמכים האלה. מאז שישבתי איתה, עברו כמה חודשים, לבסוף היא ענתה שהדבר צריך לעבור לוועדת חריגים ורק אחר כך אפשר לאשר".

שר העלייה והקליטה אופיר סופר

לאחר שפנה לוועדת חריגים ולאנשי לשכתו של שר העלייה והקליטה אופיר סופר, הלשכה התגייסה כולה לנסות לפתור את הפלונטר, מצד אחד ישראלי ללא תעודות, מצד שני אמריקאי שלא יכול להפוך לישראלי. לאחר ישיבה מיוחדת נמצא פתרון שפתר את הבעיה, ולאחר מספר חודשים של אי וודאות עם מחשבה לעזוב את הארץ, הצעיר קיבל את תעודת הזכאות והוא יהפוך לאזרח ישראלי בקרוב.

אזרחות ישראלית אזרחות אמריקאית אופיר סופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד