כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אחרי הרפורמה המשפטית

ביטול הרשות השנייה: קרעי הציג את תוכניתו לשוק התקשורת

השר קרעי הציג את תוכניתו לרפורמה בשוק התקשורת. בין סעיפי הרפורמה החדשה, סגירת הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין וביטול הצורך ברישיון כדי לשדר חדשות. על סגירת התאגיד אמר: "נבחן את זה בהמשך" 

ביטול הרשות השנייה: קרעי הציג את תוכניתו לשוק התקשורת
שלמה קרעי/אולפן תאגיד כאן צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי הציג היום (שלישי) את התוכנית שלו לשוק התקשורת. השר אמר בפתח הצהרה שנשא: "יש ציבור ענק שמרגיש את כאבה של ההדרה בתקשורת הישראלית. זה כואב לי אישית - ואני לא מוכן לשתוק יותר".

קרעי פרט במהלך ההצהרה את קווי הרפורמה, ביניהם ביטול הצורך ברישיון לשידור חדשות, ביטול הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין ותקציב ייעודי לעידוד התחרות בתחום האקטואליה. הוא התייחס גם לסגירת התאגיד הציבורי, ואמר: "נבחן זאת בהמשך".

השר קרעי ערך השוואה של הרפורמה לזו שהייתה לפני מספר שנים בתחום הסלולר, והבטיח פתיחת תחרות: "לא באנו לסגור, באנו לפתוח, שוק התקשורת נותר הרחק בשנות ה-80 של המאה הקודמת. הרגולציה העודפת שנוצרה אז בתחום השידורים בנתה כאן קרטל של יצרני תקשורת, וישנו חשש כי השחקנים החזקים ינצלו את כוחם כדי להתעצם יותר. על מנת לצמצם את היתרון התחרותי של הרגולציה אנחנו מתכוונים להשיק הוראות שיגבילו את כוחם".

בנוסף, בכוונת קרעי לפתח מודל מדרוג חדש לשיקוף נתוני רייטינג אמינים, להעביר את תדרי הרדיו מהשידור הציבורי לגופים פרטיים, להטיל חובת הפקות מקור שוויונית על כל הגורמים בשוק, לפתור את האפליה ברשתות החברתיות באמצעות חוק שיגן על חופש הביטוי ולטפל בבעיית חוסר המוגנות של ילדים ונוער ברשת.

קרעי כבר תכנן להציג את הרפורמה שלו לפני תקופה, אלא שבחודש פברואר האחרון, ראשי הקואליציה החליטו לעצור כל תוכנית זולת הרפורמה המשפטית ולהתמקד אך ורק בה.

קרעי התכוון לערוך קיצוץ של מאות מיליונים בתקציב התאגיד. לאחר כניסתו לתפקיד אמר: "אין מקום לשידור ציבורי במדינת ישראל. תהיה הסרת חסמים ופתיחת השוק לתחרות, מקווה שזה ייכנס לחוק ההסדרים הקרוב".

התוכנית עוררה סערה, וגם בתוך הליכוד נשמעו קולות המתנגדים לסגירת התאגיד. יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן אמר כי לשיטתו יש לתקן את הפגמים בתאגיד, אך לא לסגור אותו לגמרי.

גם השר מיקי זוהר אמר כי הוא מתנגד לסגירה מלאה של הערוץ. אל שני חברי הליכוד הצטרף גם יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית יאיר כץ, בנו של חה"כ חיים כץ, ששיבח את התוכן שיוצא מבית התאגיד.

 

שלמה קרעי משרד התקשורת מועצת הכבלים והלוויין הרשות השנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד