כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"תסתכלו לשמיים"

לאחר צו המעצר: רוסיה מאיימת לתקוף את בית המשפט

נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב איים עם טילים על בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. הנשיא הרוסי לשעבר הזהיר את בית הדין "להסתכל מקרוב על השמיים". הנשיא ביידן כינה את צו המעצר של פוטין "מוצדק" ואמר כי הוא "ביצע בבירור פשעי מלחמה"

לאחר צו המעצר: רוסיה מאיימת לתקוף את בית המשפט
דמיטרי מדבדב צילום: צילום מסך

דמיטרי מדבדב, סגן יו"ר מועצת הביטחון של רוסיה, איים אמש (שני) כי הקרמלין יוכל לירות טיל היפרסוני לעבר בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, לאחר שבית הדין הוציא צו מעצר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. נאמנו של פוטין שהיה גם נשיא רוסיה בין 2008 ל-2012, פרסם את האיומים בהודעה בטלגרם.

"אפשר בהחלט לדמיין איך טיל היפרסוני נורה מספינת מלחמה רוסית בים הצפוני, פוגע בבניין בית המשפט בהאג. אי אפשר להפיל את הטיל אני חושש". מדבדב גם הזהיר את השופטים, "להסתכל מקרוב על השמיים", וכינה את בית המשפט "ארגון בינלאומי פתטי".

כזכור בית הדין הוציא ביום שישי האחרון צו מעצר נגד פוטין, בטענה שהוא "אחראי לפשע המלחמה של גירוש בלתי חוקי של ילדים ושל העברה בלתי חוקית של אוכלוסיית ילדים מאזורים כבושים באוקראינה לפדרציה הרוסית". צו נוסף יצא גם נגד מריה אלכסייבנה לבובה-בלובה, הנציבה לזכויות ילדים בלשכת נשיא הפדרציה הרוסית.

הנשיא ביידן כינה את צו המעצר של פוטין "מוצדק" ואמר כי הוא "ביצע בבירור פשעי מלחמה". פקידים רוסים ביטלו את הצו, מכיוון שרוסיה אינה מכירה בו. גם ארה"ב וסין לא חתומות על אמנת רומא משנת 1998, שקבעה את סמכותו של בית המשפט.

מוקדם יותר החודש מדבדב התייחס לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כ"נאצי הראשי", למרות העובדה שזלנסקי יהודי. ביום שישי האחרון, מדבדב כינה את הסנאטור לינדזי גרהם במילים קשות, לאחר שמטוס קרב רוסי התנגש במל"ט ארה"ב מעל הים השחור.

מלחמת אוקראינה רוסיה דמיטרי מדבדב בית הדין הבינלאומי בהאג טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד