י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הח"כית לא נותרה חייבת

ועדת האתיקה החליטה להעניש את טלי גוטליב

ועדת האתיקה החליטה להעניש את ח"כ גוטליב לאחר שהאשימה את הנשיאה חיות בפיגוע בירושלים. עונש הוטל גם על איימן עודה. בנוסף, הוועדה רשמה אזהרות לח"כים מילביצקי וקלנר

ועדת האתיקה החליטה להעניש את טלי גוטליב
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (שלישי) להטיל עונש על ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) לאחר שהאשימה את נשיאת העליון חיות בפיגוע בירושלים. הוועדה החליטה כי גוטליב לא תוכל לנאום במליאת הכנסת למשך שתי ישיבות ואיסור לדבר בוועדות למשך שלוש ישיבות.

נזכיר כי חברת הכנסת אמרה לאחר הפיגוע בשכונת רמות בירושלים בו נרצחו שלושה אנשים: "אני מאשימה את נשיאת העליון חיות בפיגוע. אז מה אם אויבינו יזנבו בנו כי יזהו חולשה בקירבנו, הכול כשר בדרך למיטוט שלטון ימין". גוטליב סרבה לחזור בה מהדברים הקשים.

גוטליב הגיבה בזעם רב להחלטת הוועדה והודיע כי לא תצביע בוועדת החוקה על שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים. הח"כית כתבה לחברי סיעתה: "אני מתביישת בהחלטת וועדת האתיקה בענייני שמהלכת עלי אימים כשיושב שם גם חבר כנסת מסיעת הליכוד, ח"כ עמית הלוי, ונציג ש"ס ינון אזולאי".

היא הוסיפה: "שיתביישו חברי הוועדה מטעם הקואליציה ששללו ממני זכות דיבור במליאה ובוועדה ליומיים על שום דבריי על הנשיאה חיות בה ראיתי אשמה בפיגוע ובשיסוי העם שלי".

גוטליב סיכמה: "מעבר לחסינות המהותית שעומדת לי, חופש הביטוי, זכותי וחובתי לומר את דעתי, מי הוועדה הזו שתצביע פה אחד בנסיבות האלה? החסינות המהותית מובהקת וחשובה. כנראה הליכוד מבקש להרגיע את הרוחות על חשבוני. בהצלחה לכם. אני כזכור לא בובה. אני אחזור לעבוד כשזכותי כפי חובתי לדבר תחזור אלי. אני מבינה שזה יוביל לעיכוב בהצבעות אך צר לי. אגב, מי צריך אויבים כשוועדת האתיקה על נציגנו מתנהלים כך. רשמתי בפניי".

הוועדה החליטה בנוסף כי יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה יורחק ליום אחד, בעקבות עימות פיזי עם השר איתמר בן גביר בבית החולים וכן בתגובה לקריאתו לשוטרים ערבים: "עליכם לזרוק את הנשק, בושה להתגייס לכוחות הביטחון".

בנוסף, לח"כ חנוך מילביצקי מהליכוד נרשמה אזהרה בעקבות קריאה בלתי הולמת לעבר ח"כ עופר כסיף. גם לח"כ אריאל קלנר מהליכוד נרשמה אזהרה מאותה סיבה.

ועדת אתיקה טלי גוטליב איימן עודה אסתר חיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד