כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הידעתם? בישראל קיימים עובדים זרים משוויץ, גרמניה ואיטליה

רשות האוכלוסין וההגירה: החל מתחילת 2023 נחתו בישראל 8,768 עובדים זרים מרחבי העולם המועסקים בענפים השונים | העובדים שנחתו בישראל מגיעים משוויץ גרמניה איטליה פולין רומניה ועוד

הידעתם? בישראל קיימים עובדים זרים משוויץ, גרמניה ואיטליה
תור לחיסונים צילום: Tomer Neuberg/Flash90

רשות האוכלוסין חשפה היום (שלישי) מה משותף לעובדים הזרים שהגיעו מפולין, מאיטליה ומרומניה, מיהו הענף שבו מועסקים מרבית העובדים הזרים והאם ישנם בישראל עובדים זרים משוויץ.  

על פי נתוני ראש מינהל עובדים זרים ברשות, עו״ד עינבל משש, מתחילת השנה נחתו בישראל 119 עובדים זרים מומחים מפולין, המדינה בעלת מספר העובדים הזרים המומחים הרבים ביותר שהגיעו לישראל מתחילת 2023. 

במקום השני נמצאת רומניה עם 84 עובדים ואת השלישייה הראשונה סוגרת גרמניה עם 78 עובדים מומחים. ברשימה זו תוכלו למצוא גם את איטליה, רומניה וכן, גם את שוויץ.

בנוסף, הגיעו 3,644 עובדים זרים לענף הבנייה, אשר יותר ממחציתם הינם אזרחים סיניים. זהו גם הענף שממנו הגיע המספר הרב ביותר של עובדים זרים מתחילת השנה. 

לענף הסיעוד הביתי הגיעו 1,937 עובדים זרים ממגוון מדינות, לענף החקלאות הגיעו 1,396 עובדים אשר ארץ מוצאם היא תאילנד. 

לענף המלונאות התווספו עוד 126 עובדים, אזרחי הפיליפינים.

מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו, הדגיש את חשיבות ההסכמים הבילטראליים: "מזה למעלה מעשור שהמדינה החלה בהעסקת עובדים זרים באמצעות הסכמים בילטרליים בין מדינות ונוכחת לדעת שזו המסגרת הנכונה ביותר להעסקת העובדים. הפיקוח, הבקרה והיעלמות דמי התיווך הוכיחו את עצמם. 

עם השנים נחתמו הסכמים עם מגוון מדינות, לרבות: מולדובה, סין, תאילנד, אוקראינה, אוזבקיסטן ופיליפינים. אנו עושים מאמצים להרחיב את היצע המדינות״.

 

עובדים עובדים זרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד